Moppe

Det är golvläggare hemma hos mig nu. Dom är väldigt tåliga och snälla.
- Om jag går för fort förbi din hund så klipper hon mig i vaden, sa den ena.
- Ja hon kan vara lite vaktig, svarade jag.
- Mmmmm hon tar sin uppgift på största allvar.
Igår skulle jag iväg på fest och tog då min moppe dit. Jag vet inte vad jag gjort för intryck på snickarna för den ena påpekade gång på gång att jag inte får köra onykter.
Det gjorde jag inte heller. Jag som är yngst och tjejen som är näst yngst var nyktra. Så brukar det ofta vara. När jag började arbeta som lärare blev jag förvånad över hur mycket fester som anordnades.
Katarina skulle firas av igår för att hon ska gå i pension. Sedvanligt när något stort inträffar hade vi skrivit en låt som vi sjöng upp för henne. Hon sa att det lät mycket vackert. Jag tror att hon ljög.
Ikväll är det fest på skolan igen. Nu ska vi klä ut oss i 50-talskläder. Jag föreslog att det räcker om festanordnarna klär ut sig, men det tyckte dom var en urusel idé.
Igår när jag åkte hem från festen på min moppe frågade Terrie om jag inte ska åka MC i sommar.
- Nej, svarade jag.
- Så du ska bara åka runt på din moppe?
När jag svarade ja, sa hon:
- Gud vad töntig du är!
Min kompis Fredrik blev inte heller så imponerad över min moppe.
- Känner du dig yngre nu då? frågade han.
Ikväll funderar jag på att lämna moppen hemma.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Moppe rockar! De som inte inser det tror säkert att det är tufft med digitalklocka också.
Jag håller på dig i alla väder Pernilla. Vi mopedister måste hålla ihop.

Postat av: Pernilla

Tack Qlas. Har du käkat pepparkarkor idag?

2006-06-14 @ 12:08:13
Postat av: Qlas

Jag vaknade väl på rätt sida i morse och hade väl drömt söta drömmar kanske...

2006-06-14 @ 14:11:50
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Kusin U

Jag åker också moppe.

2006-06-14 @ 18:56:59
Postat av: Pernilla

Ta din moppe och kom och titta på valparna kusin U. Nu börjar dom bli lite roliga.

2006-06-15 @ 10:51:20
Postat av: jennie

Ja har oxå moppe ju.
De är coolt, stå på dej!

2006-06-15 @ 16:24:53
URL: http://blogg.passagen.se/jenniejennie
Postat av: Terrie

Du får mig att framstå som elak, sur och tvär, Pernilla. Jag var bara lite avundsjuk. Klart moppen rockar. Men jag vill i alla fall att vi åker liiiiiite motorcykel tillsammans.

2006-06-15 @ 17:39:49
Postat av: Pernilla

Ja Terrie. Jag fick hjälp med min mc idag, så nu kan jag åka den med.

2006-06-15 @ 22:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback