Nu är det slut

Fredrik säger åt sin flickvän Katarina att hon visar fel klyfta.
Hon har för låga jeans så rumpan syns.
Igår köpte hon två par nya byxor så nu ska det bli ordning på baken. Efter shoppingen bjöd jag henne på mat. Jag tog fram en massa burkar och öste ner lite av varje.
- Det där ser ut som det Lova brukar ha i blöjan, sa Katarina när jag var färdig.
- Det var det värsta, sa jag.
Hon tog i alla fall två gånger och det är ju ett bra tecken.
Jag ska sluta med mina dåliga matvanor. I fortsättningen ska det inte se ut som blöjinnehåll.

Jag ska även sluta med mitt övervakaruppdrag. Det blir ett sommaruppehåll för mig och kriminalvården. Min lilla buse har avtjänat sitt straff och slipper mig nu. Det känns lite konstigt att det ska vara ett straff att umgås med mig, men gulligt nog ropade han:
- Nej vad tråkigt, när handledaren berättade att det var slut.

Slutar gör även våra elever.
Några lärare och jag satt och drack kaffe ute på gården idag.
- Titta den där eleven har gått från vågrät till lodrät position på tre år, sa Peter.
I ettan och tvåan låg han tydligen mest i sofforna, men nu stod han minsann.

Pers elev som slutar berättade att hon skjuter AK4 och får köra finlandsfärja. Per kom oroligt till mig en dag:
- Du tror väl inte att hon tänker kapa studentkryssningen?
Det gjorde hon inte. Alla kom hem väl i behåll, men möjligen en aning bakfulla.

Slut ska det även vara på kylan sägs det. Nu ska sommarvärmen komma till Sverige. Äntligen!

Kommentarer
Postat av: Terrie

Den där eleven som gått från vågrätt till lodrätt hade jag i bild när han gick i ettan. Varje onsdag upprepade jag
- Du MÅSTE börja komma i tid. Och kom ihåg att äta frukost.
Sen skaffade hans gäng in en kaffebryggare till rörligbild-avdelningen. Han låg där och drack kaffe hela dagarna. I bland bjöd dom mig.

2006-06-08 @ 14:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback