Nykter ska man va

Du ser bakfull ut! messade grannen Peter när jag satt på gården och drack vatten.

Tack ska du ha, messade jag tillbaka.

Ja men bakfull på ett vackert sätt, skrev Peter då.

Bara för att jag sitter med två flaskor vatten betyder inte det att jag är bakfull. Det är trots allt sommar och ganska varmt.

Jag är dessutom en lugn och städad tjej som aktar mig för att bli berusad. Mina elever går nämligen på samma krog som jag.

I lördags ställde dom sig runt mitt bord och gapade:

- Sex dar kvar, sex dar kvar! Till vi ska ta studenten, till vi ska ta studenten!

En gång gick jag ut med Nickas från Expressen. Då kom det också elever och satte sig bredvid mig. Nicklas pep iväg och köpte ett helrör åt dom. Det tyckte jag minst sagt var lite opassande.
Eleverna blev dock väldigt nöjda.

Nu ska jag ner och lämna ut lite bilder till mina elever. Ska nog passa på att hålla ett tal om hur trevligt man kan ha det utan sprit på till exempel studenten.

Själv ska jag på Arbetarbladets fest ikväll. Där blir det i alla fall nästan nyktert.

Kommentarer
Postat av: T

Fika imorgon?

2006-06-06 @ 13:48:13
Postat av: Hemlig Beundrare

Jag såg dig igår Pernilla. Det var som i en film. Du hade nyduschat hår och du såg sådär sensuell ut. Det var nästan som en slowmotionsekvens när du rörde dig. Synd att jag inte vågade gå fram till dig, men du är ju i en helt annan division än en vanlig kille som mig.

2006-06-07 @ 09:40:36
Postat av: Terrie

Men du...vilka spännande kommentatorer du har, Pernilla

2006-06-07 @ 12:18:20
Postat av: björnen

" Det var nästan som en slowmotionsekvens när du rörde dig"
Pernilla var du bakis??

2006-06-07 @ 15:16:38
Postat av: Qlas

Skriver du anonyma kommentarer till dig själv nu också?

Postat av: Terrie

Där satt den Qlas!

2006-06-08 @ 08:47:07
Postat av: Pernilla

Ja eller hur Qlas. :o)
Du är alltid lika vänlig du.

Tack ska du ha hemliga beundraren. Men jag är faktiskt i samma division som alla andra vanliga.

Björn det var länge sedan jag var bakfull. Det får bli på din fest i sommar om jag nu blir bjuden.

2006-06-08 @ 12:49:21
Postat av: Tess

Baksmällor (även de grova varianterna) brukar inte räcka mer än 3 dagar. Fixa datorn nu persikan!

2006-06-08 @ 14:12:09
Postat av: Hemlig Beundrare

Den där Qlas och den där Terrie verkar vara elaka, men de tycker säkert jättemycket om dig ändå. Jag tycker iallafall väldigt mycket om dig. Jag hoppas verkligen att jag vågar gå fram till dig och kanske till och med prata lite nästa gång jag ser dig. Jag ska jobba på det. Du är verkligen något alldeles speciellt.

2006-06-08 @ 14:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback