1000 kr för att plåta en mordmisstänkt

Två fotografer i Stockholm har fått böter för att dom fotograferade in i rättssalen där en styckmordsåttalad satt. Bilderna blev bra. Det är nämligen svårt att träffa rätt eftersom man inte får gå in i salen och plåta.
Rådmannen Bengt Bondeson sa att det rådde fotoförbud. Det är kanske någon ny lag som jag och alla andra fotografer har missat för så vitt vi vet får man plåta in i rättssalen om man själv står utanför. En av fotograferna kom från Expressen och en kom från Aftonbladet. Dom fick alltså en varsin bot på 1000 kronor.
Fotografen från Aftonbladet ska nu få hjälp av advokaten Peter Althin.
Casper som fotografen heter verkar rätt nöjd över det. En kollega till mig berättade att han inte längre svarar på vardagliga frågor. Han säger bara:
- Det vill jag inte svara på. Ni får ta det med min advokat Peter Althin.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Styckmördaren själv såg ju rätt så nöjd ut på bilderna iallafall.

Postat av: Elin

Jag kan tyvärr inte kommentera det här blogginlägget heller. Ni får ta det med min advokat Leif Silbergsk... Silvbersky??... Sillberg? Vafan. Ta det med Leffe!

2006-03-29 @ 11:57:20
Postat av: Pernilla

Ja Qlas. Han verkade riktigt nöjd. Satt och log rätt in i kameran på det där viset.

Haha Elin du är rolig du. Jag kommer in lite senare idag och kollar om du har några nya skvallertidningar.

2006-03-29 @ 12:19:58
Postat av: Terrie

ja, vad ska man säga? jag säger då bara det...

2006-03-29 @ 20:14:41
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback