Dom flyttar hem

Katarina och Fredrik ska flytta hem från Stockholm och bli gävlebor igen. Mycket trevligt ska det bli, men vi har en uppgift att fixa innan flytten blir av. Vi har nämligen bestämt att Kattis dotter Lova ska bli bästis med Annika Lantz dotter.
Vi brukar hänga på samma fik som dom när jag är i Stockholm. Katarina vill såklart sin dotter Lova allt gott i världen. Hon har räknat ut att om Annikas dotter blir lika rolig som Annika själv så kommer Lova få ett kul liv.
Sist vi var på fiket samtidigt kunde vi inte bestämma vem av oss som skulle bära över Lova och sätta ner henne i samma vagn som Annikas dotter. Nu börjar det bli bråttom. Vi måste styra upp det där.

Lova måste dessutom firas, för hon har fått en alldeles egen tand.
Sist jag firade Lova var på hennes dop. Katarina hade frågat om jag kunde tänka mig sjunga en sång eller läsa en dikt i kyrkan. Jag svarade att jag kunde läsa en dikt om hon hittade någon fin. Hon hörde aldrig av sig om det, så jag antog att det inte skulle bli någonting.
Vi sjöng Tryggare kan ingen vara tillsammans. Prästen pratade lite och dopet genomfördes. Jättefint och gulligt. Lova var snäll hela tiden. Sedan kom det jag var lite rädd för. Prästen kallade på mig.
- Och nu är det dags för Pernilla att läsa en förbön. Pernilla läser först och vi andra svarar.
Jag slog händerna för mitt bröst och brast ut:
- Gud vad taskigt!
Sedan skyndade jag mig att grabba tag i förbönsbladet som låg på psalmboken och började läsa igenom det tyst för mig själv. Jag ville ju inte staka mig framme vid altaret.
Jag tänkte efter ett tag att det verkar konstigt om det tar tid, så jag fick avbryta repetitionen. Jag hann även tänka att det var ju snällt att jag fick ett förtryckt papper i alla fall, så att jag inte behöver ställa mig upp och improvisera en dikt.
Sedan tittade jag ut i gången och såg då till min lättnad att det fanns en till Pernilla i kyrkan. Det var två dop som genomfördes och den Pernillan tillhörde det andra barnet. Tack gode Gud.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Det enda Annika Lantz är bra på är att skratta åt sina egna dåliga skämt samt vara oklädsamt avundsjuk på alla som är yngre och snyggare än henne. Snälla bespara barnet vidare kontakt med denna patetiska människa.

Postat av: katarina

Vi jobbar hårt på det här med Annikas bebis. Har faktiskt fikat på samma ställe även en andra gång. Men jag tror jag läste någonstans att det är en son och inte en dotter? Hmm kanske bäst att kolla upp det innan vi blir bästisar allihopa. Tänk vad kul vi kommer att ha det. ska fråga nästa gång om beisarna inte får leka lite. jag menar, för Lovas skull.

2006-03-01 @ 10:41:48
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: elin

Pernilla, du är så skönt klantig. Mer sånt åt folket!

Och herregud, ni får väl uppfostra ungen att själv gå fram till andra kändisbarn. så blir det inte lika uppenbart. lika bra att börja i tid.
Man kan också råka tappa sitt barn på Annikas barn. Det är inte heller lika pinsamt. såvida det inte slutar med hjärnskakning på kändisungen eller nåt.

2006-03-01 @ 11:25:21
Postat av: Pernilla

Elin… Lova är för liten för att ta sig till Annikas vagn själv. Kattis säger att hon tränar på att krypa men när hon ligger på golvet blir hon arg för hon bara åker bakåt hela tiden.

Jag tror i och för sig att Kattis inte vet vad hon pratar om. Lova är förbannad för att hon inte fått träffa mig på länge. Hon är helt enkelt arg över att hennes föräldrar inte behagar åka till Gävle.

2006-03-01 @ 13:05:04
Postat av: Qlas

Ta och skriv nåt nytt nu. Är trött på det här inlägget nu.

2006-03-03 @ 11:14:02
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ok då Klas.

2006-03-03 @ 13:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback