Katter

Igår firade vi att katten Klara kommit hem. Arbetarbladet tog med en tårta för att hälsa henne välkommen ner från trädet. Klara verkade inte vilja smaka, hon drog in under sängen och låg där till vi åkte hem igen. Hon missade någonting bra. Tårtan var riktigt god.

En katt som troligen inte tänker klättra upp i ett träd är Jennys nya katt. Hon köpte den för att hon såg en liten mus hemma. Dom som hade katten tidigare påstod att den var någon slags varulvskatt som till och med klippte kaniner. Jenny känner sig lurad. Katten är rädd för allt och vill inte gå utanför dörren. Tre sekunder efter att Jenny satt ut den skriker den och vill in.

Jennys förra katt hette Katten. Den älskade när man kliade den i öronen så att man blev alldeles gul på fingertopparna. Katten är kanske inte världens finaste kattnamn, men det finns ännu fulare. Min gympolares katter heter Gittan och Klittan. Stackars dom.

Kommentarer
Postat av: Qlas

Personligen förstår jag inte vad det var som var så svårt med att få ner katten. Det var väl bara att skjuta kattskrället med en sån där bedövningspil. Trillar den lilla rackaren ner så har den ju iallafall en 8 liv kvar...

Postat av: Garfield

Eller varför ställde de inte en Lasagne vid trädet...

2006-03-09 @ 13:16:29
Postat av: Terrie

Mamma tyckte dom skulle använt en kattbur när dom tog ner katten. Tycker jag med faktiskt
För övrigt är kattnamnet Katten det bästa jag hört hittills

2006-03-09 @ 15:38:35
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Ola S

Katten är lysande. Mina heter Lillan och Lurvan. Den ena är liten, den andra lurvig. Förträffligt sociala med en benägenhet att skrämma skiten ur silverfiskarna. Inga trädjamare, som Klara!
/Ola S

2006-03-09 @ 16:38:54
Postat av: Qlas

Ola, är det den lurviga som heter Lillan och den lilla som heter Lurvan eller? Isåfall är det jäkligt bra namn.

2006-03-09 @ 17:17:36
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Pernilla

Ola jag har träffat en av dina katter. Du bar ner den till gatan så att jag fick ta en bild. Det var troligen Lurvan. Hon var söt.
Vi hade varit på jobb och du var tvungen att åka hem och hämta nya skor. Dom andra lämnade du kvar för att dom blivit geggiga. :)

2006-03-09 @ 17:20:09
Postat av: Kusin U

Kusin T´s katt Sparken är väl inte heller något vackert namn?

2006-03-09 @ 18:03:14
Postat av: Ola S

Lillan är liten, Lurvan lurvig. Omvänt mot vad jag skrev, alltså.
Jo, jag minns den där skohistorien, Pernilla. Undrar om de står kvar..?

2006-03-09 @ 19:18:04
Postat av: Emil

Katter är snäppet mindre dåligt än hundjävlar... Katter har ju i alla fall vett att ge fan i att nafsa en i skrevet...

2006-03-09 @ 22:23:48
Postat av: Ola S

Katter har FÖRSTÅND att inte nafsa i skrevet. Katter har, i motsats till hundar, en egen vilja. De nafsar inte husse i skrevet bara för att husse sagt åt dem att göra det...

2006-03-09 @ 22:57:36
Postat av: Pernilla

Sparken var ett lustigt namn. :)
Min hund biter inte någon i skrevet. Hon är för liten så hon når inte upp.

2006-03-10 @ 09:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback