Skvallrande hundar

Mina släktingar kom på besök förut. Snyggt plockade jag bort papperet på bullarna som jag köpt, så det såg ut som om jag bakat dom själv. Jag bjöd deras hund Zalle som tog biten i munnen men han spottade genast ut den igen.
- Han äter inte köpbullar, sa hans matte då.
Jäkla skvallerhund.

Min hund var hos några andra släktingar medan jag var bortrest. Hon stod på baktassarna och sniffade medan dom lagade köttbullar. Hon var så imponerad över deras hemlagade mat.
När hon kom hem till mig igen köpte jag köttbullar på affären. Dom åt hon inte.
Det är alldeles som hon känner på sig om man lagt ner tid och energi eller möjligen pengar. Rostbiff och entrecôte tuggar hon minsann i sig på en gång.

Min bror vaktade henne en gång han med. Jag hade tydligen bara sprit i mitt kylskåp så han undrade vad jag lever på. Han ringde upp min mobiltelefon.
- Nu vet jag minsann vad du äter. Så fort glassbilen låter utanför springer din hund till dörren.
Även hon är alltså en riktig skvallerhund.

Kommentarer
Postat av: Britt

haha bra jobbat hundar!

2006-03-28 @ 16:41:21
Postat av: David

Hund skulle man va.

2006-03-28 @ 16:53:17
Postat av: Qlas

Vem släppte ut hundarna? Voff, Voff!

Postat av: Qlas

Måste säga att jag önskar att min dotter kunde vara lite mer som din hund och hennes polare. Här hemma ska det bara vara köpta köttbullar och makaroner. I julas när vi gjort julköttbullar tvärvägrade hon äta dem... hon skulle ha ICA's djupfrysta.

2006-03-28 @ 19:17:47
URL: http://qlasimodo.blogg.se
Postat av: Terrie

I kväll kommer min mamma hem till mig med nybakta bullar som hon gjort till min dotters födelsedag. Hon känner väl på sig att det vankas köpbullar annars

2006-03-29 @ 09:47:08
URL: http://blogg.passagen.se/terrie.warren
Postat av: Danne

Hur ful får man vara, plocka bort pappret...jag kan bjuda dig på hemlagad MC Donals om du vill:)

2006-03-30 @ 19:27:40
Postat av: Pernilla

Ja tack Danne, jag vill ha hemlagad MC Donalds och hemlagad morotskaka till efterrätt.

2006-03-31 @ 11:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback