Tokiga och tysta

När jag gick i gymnasiet praktiserade jag hos Per Carleson som bland annat vunnit en guldbagge för en kortfilm.
Hans barn lekte rätt mycket med mig.
En dag var dom verkligen jättebråkiga, så jag försökte lugna ner dom.
På kvällen åt jag middag med hela familjen och då sa ett av barnen:
- Pappa, pappa, Pernilla vill bara leka tystaleken hela tiden.

Idag läste jag i en gammal tidning och såg då en artikel om Pianomannen från Tyskland. Han var tyst i fyra månader och borde därmed troligen vara stormästare i tystaleken.
Men utnämnelsen har sitt pris. Daily Mirror publicerade uppgiften om att brittiska myndigheter planerade att stämma Pianomannen på 1,5 miljoner kronor.
Pengarna skulle täcka hans sjukhusvistelse och polisens kostnad för den omfattande undersökningen av hans identitet.
Pianomannen förklarade att han fått inspiration till sitt beteende genom att han tidigare jobbat med mentalsjuka patienter. Han använde deras karaktärer.
Jag vet inte hur det gick med det där.

Själv har jag ett skräckexempel som gör att jag aldrig går tillbaka och känner om jag låst dörren. Börjar man med det kan det vara kört.
En äldre dam som jag bodde nära förut gick ibland tillbaka sju gånger för att känna på sin dörr.
Jag fick ofta bita mig i tungan för att inte skrika åt henne:
- Nu är det stensäkert. Dörren är låst!

Kommentarer
Postat av: Terrie

Ja tvångstankar har vi nog alla lite till mans. Många är dom gånger då jag panikartat ringt hem och kollat om jag dragit ur kontakten eller stängt av plattan.

Postat av: Lekledare

Tystaleken är en underskattad lek.

2006-03-22 @ 12:50:03
Postat av: Qlas

Jag försöker köra pianomannens modell här på jobbet lite då och då, men det är ingen som tar mig på allvar.

2006-03-22 @ 14:39:26
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Tur det så att dom inte kör iväg dig till hispan.
Det var väl förresten en av dina vänner som ofta fick köra tillbaka yra människor som gått vilse därifrån?

2006-03-22 @ 15:18:46
Postat av: Qlas

Nu vet jag inte vad du pratar om så nu har du blandat ihop mig med nåt annat x...

2006-03-22 @ 15:27:57
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Nej det är du som har dåligt minne. :) Det var din filmkompis E.

2006-03-22 @ 16:06:17
Postat av: AB-Läsare

Hur många X har den där Pernilla egentligen?...

2006-03-22 @ 16:19:38
Postat av: Qlas

Ett par för mycket!

2006-03-22 @ 19:13:00
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Du är en av dom två Qlas. Dömer du ut dig själv?

2006-03-22 @ 19:29:06
Postat av: Qlas

Absolut! En tjej som du förtjänar det bästa.

2006-03-22 @ 19:33:52
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback