Använd cykelhjälm

Jag fotograferade Lars Ferm förut. (Svartenbrandt)
Han kan faktiskt vara en riktigt rolig prick.
- Jag flyttade till Arbrå för att odla potatis och leva ett normalt liv. Men det är lite svårt. Det blir liksom en lite tryckt stämning när jag kommer in på banken.
Flera gånger under tiden jag jag var där påpekade han hur viktigt det är att ha cykelhjälm.
- Du måste verkligen använda cykelhjälm om du cyklar. Folk förstår inte hur farligt det är att cykla utan den.
Det har han förstås rätt i. Så jag tycker alla borde göra som Lars Ferm säger. Sätt på er hjälmen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till dom små!

2006-05-17 @ 13:23:17
Postat av: Väntande kollega

Fika snart då?

2006-05-17 @ 13:24:54
Postat av: Terrie

En bra ide. Har du tagit fram hojhjälmen ännu?
Nästa helg kommer min darling hem till mig efter en lång vinter på ladan.

2006-05-17 @ 15:00:41
Postat av: Terrie

En bra ide. Har du tagit fram hojhjälmen ännu?
Nästa helg kommer min darling hem till mig efter en lång vinter på ladan.

2006-05-17 @ 15:00:42
Postat av: D

Ska vi ta efter hans andra ideal oxå?

2006-05-17 @ 15:27:52
Postat av: Donna

Och det ska komma från en som mördat människor?
Cykling är inte farligt för normala människor. Om ni tror att cykla är farligt, hurfarligt är det då inte att köra bil?
Jag tycker alla ska ta av sig sina hjälmar och lära sig cykla istället. Idag såg jag en hjälmförsedd cykla mot rött. I går såg jag en med hjälm utan lyse sent på kvällen. jaja....jättekul va?

2006-05-17 @ 15:34:39
Postat av: Pernilla

Tack!

Nu hinner jag fika.

Terrie: Hojhjälmen är framme men inte hojen. Däremot har jag köpt en moppe.

Nej D, det verkar lite tokigt.

Ja Donna det är såklart bra att kunna cykla ordentligt också.

2006-05-17 @ 16:56:48
Postat av: pettersson

Vad är så farligt då?
Har du fakta att vila på när du vräker ur dig att cykla är farligt? Rätt kul när hjälmfanatiker plockar bort inlägg som säger annat än det de själva tänker. Ni tål inte höra att hjälmen är rätt onödigoch inte skyddar er så mycket som ni tror.
Ska bli kul o se hur länge detta inlägg är kvar!!

2006-05-17 @ 16:58:52
Postat av: Pernilla

Jag tycker inte det är farligt att cykla. Inte har jag någon hjälm heller. Men jag tror ändå det är bäst att använda en sådan. Jag tänker inte ta bort något inlägg. Alla får tycka som dom vill.

2006-05-17 @ 17:08:50
Postat av: Qlas

Snacka om att ha taggarna utåt Pettersson... ta en toy - ta det lugnt. Ingen ska försöka tvinga på dig ett vurpollon, jag lovar.

Postat av: Fred

Hej Pettersson! Har man inget att skydda behöver man inte oroa sig! Bra va? Själv har jag en hjälm på huvudet och en i reserv på pakethållaren.

2006-05-20 @ 10:40:16
URL: http://blogg.passagen.se/luktsuddis
Postat av: Terrie

Jag vet en som blev pa kord av en bil och sprackte skallen pa grund av att han inte bar hjalm nar han for i backen. Men det var ju inte sjalva cykeln som var farlig utan sjalva bilisten. Det ar oftast bilisterna som ar farliga. Sa kanske Pettersson har en poang.
ursakta att jag skiver utan prickar men jag har ett amerikanskt tangentbord fortfarande. Men i morgon bar det av hemat Svedala igen.Vi ses snart Pernilla. Kanske vi kan ta en svang pa vara moppar nasta helg??

2006-05-20 @ 16:45:22
Postat av: Fred

Så bara för att bilen är hård och jag är mjuk skall jag INTE bära hjälm?? Beats me, Terrie. Pettersson har ingen poäng. Men, användade av hjälm är valfritt. Tror fan bilister är farliga, varenda bonnjävel får ju ta körkort.

2006-05-20 @ 22:36:34
Postat av: Terrie

Visst, anvand hjalm for sjutton och kor forsiktigt. Sjalv gar jag oftast om jag inte kor MC. Och da aker hjalmen pa sa klart.

2006-05-21 @ 13:24:48
Postat av: pettersson

VA kul med respons! Var lixom meningen. det här med cykelhjälm har blivit nån slags religion. Är lite fjantigt sätta all sin tilltro till en plåtburk på huvet med tanke på att folk dör, fast de använt hjälm. Det är ingen garanti att den skyddar dig så varför denna fanatiska inställning? använder sunt trafikvett istället o har klarat mig på cyklen i 50 år.

2006-05-21 @ 15:06:09
Postat av: pettersson

När kommer bilhjälmen? folk dör av skallskador i bilolyckor så varför bär ni inte bilhjälm?
Har ni inget att skydda eller??? eller alla dessa skallskadade fotgängare. Tänk om de burit hjälm när de korsat en gata, blivit påkörda o kastats fem meter fram o landar på en trottoarkant. Hade inte gå-hjälm varit bra då? Förklara varför bara cyklister BÖR ha denna obekväma plåtskapelse på huvet o inte de andra trafikgrupperna?

2006-05-21 @ 15:10:51
Postat av: Anonym

Har du någon adress till Lars Ferm? Jag har sökt honom genom bokförlaget men inte fått respons. Jag vill skriva en bok tillsammans med honom.

2006-07-21 @ 11:56:28
Postat av: Pernilla

Nej tyvärr det har jag inte. Hoppas du får tag i adressen på något annat vis.

2006-07-31 @ 10:24:14
Postat av: Anonym

Nu har jag funnit Lars Ferm! Han har inte mördat!
Är man dåligt påläst kan man lika gärna låta bli att skriva!

2006-09-26 @ 20:45:40
Postat av: Pernilla

:-) Men det kan ju bli en spännande bok i alla fall. Jag lovar att köpa den.

2006-09-27 @ 14:34:42
Postat av: Anonym

Det är så nu att Lars Ferms son dött i en bilolycka. Den 3 nov.2006.
Vi har haft mycket kontakt de senaste månaderna och han är en intressant och underbar människa.
Alla tankar till Lasse och hans barn.

2006-11-05 @ 13:04:53
Postat av: Anonym

Var du den kvinnan med ett litet barn som skulle komma till Jacks begravning??

2007-04-22 @ 22:26:54
Postat av: Pernilla

Sorgligt.

Nej det var inte jag.

2007-04-22 @ 22:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback