Elin vägrar köa

- Det är ju kö. Jag vill inte stå i kö. Det är inte speciellt VIP att stå i kö, sa Elin och vägrade köpa godis i kiosken.
Vi hängde på GD-GIF idag igen.
Elin var på rätt ok humör, men hon klankade återigen på min ålder.
- Vid vilken ålder blir man tant? frågade Elin två små blyga flickor i skogen.
- Vi vet inte, svarade dom tysta.
Efter att jag varit iväg och plåtat lite svarade flickorna att man blir tant vid 27.
Jag uppmärksammade dock att dom höll varsin krona i handen. Elin hade helt enkelt mutat dom små liven.
Sedan skulle Elin leka seriös reporter. Hon spände ögonen i ett litet barn.
- Ärligt nu! Vad är viktigast? Att ha kul eller att vinna?
- Att ha kul, svarade barnet snabbt och seriöst.
Elin såg mycket skeptisk ut och muttrade "vilket skitsnack" när barnet gått därifrån.
Elin sammanfattar GD-GIF såhär: Folkligt, festligt och fullsatt.
- Det var en tråkig sammanfattning, svarar jag.
- Jag tänker inte säga någon mer groda nu inte, säger Elin.

Kommentarer
Postat av: Elin

För det första är det inte sant, för det andra har jag aldrig sagt det, och för det tredje är jag felciterad. Typ.
Alla får tro det dom vill. Jag är snäll mot barn. Punkt.

Postat av: jennie

oh vilken fin bild i tidningen!
gissa om klara är nöjd :)
fick du några fler fina får du gärna maila om du har möjlighet, skulle uppskattas!
måste även berömma elin, så bra på att skriva, vi skrattade flera gånger när vi läste dagens gd-gif rapport.
ni verkar va ett skönt team!

2006-05-21 @ 19:55:19
URL: http://blogg.passagen.se/jenniejennie
Postat av: Elin

Okej, nu finns den sanna versionen om vad Pernilla egentligen gjorde på GD/GIF.
Den hittar man på:
http://steermancrew.bilddagboken.se/
(klicka på 21 maj i vänsterspalten)

2006-05-21 @ 22:00:39
URL: http://steermancrew.bilddagboken.se/
Postat av: Elin

Okej, nu finns den sanna versionen om vad Pernilla egentligen gjorde på GD/GIF.
Den hittar man på:
http://steermancrew.bilddagboken.se/
(klicka på 21 maj i vänsterspalten)

2006-05-21 @ 22:00:43
URL: http://steermancrew.bilddagboken.se/
Postat av: Bittan

Näää, jag var inte riktigt nöjd med GD-GIF jobbet jag...

2006-05-22 @ 11:42:44
Postat av: Elin

Nähädu. Men jag bestämde mig för att följa ett barn enkom för att du hade sagt åt mig att inte göra så. Sådeså.

2006-05-22 @ 12:53:19
Postat av: Qlas

Jag tycker det är oansvarigt av Arbeterblaskan att skicka upp så labila personer till en friidrottstävling för oförstörda barn. De behöver ju inte lära sig vad bestickning är redan i lågstadiet.

2006-05-22 @ 15:47:53
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Elin snackar skit som vanligt!

Jennie jag ska se vad jag kan hitta.

Bittan ska inte vara så sur. Hem och baka bullar istället! Jag vill ha min bullpåse.

Qlas gör som Elin... Han snackar skit han med. Så det så!

2006-05-22 @ 17:22:28
Postat av: Diplomaten

Tycker nog alla snackar skit här, inklusive jag!

Är förresten Elin samme Elin som skrev artikeln om trafikljuset vid Vasaskolan? vill minnas att jag slängde iväg ett mail där för några månader sedan.

2006-05-22 @ 22:44:37
Postat av: Elin

Hej Diplomaten. Nix, Elin kan inte beskyllas för ovan nämnda artikel. Så tunga jobb har den här Elin aldrig fått göra. Den Elin du syftar på är förmdligen Elin A, eller Skjutjärns-Elin som hon brukar kallas på redaktionen.

2006-05-23 @ 10:01:42
URL: http://steermancrew.bilddagboken.se/
Postat av: Anders aka Diplomaten

ett A låter som det stämmer ja, är det ett tungt jobb så skulle jag vilja se ab's lätta jobb ;)

2006-05-23 @ 10:42:09
Postat av: johan

helt underbar blogg du har, får alltid ett stort leende när jag läser dina små betraktelser. ses snart. har du köpt potatis?

2006-05-23 @ 11:50:58
Postat av: skjutjärns-elin

ett av mina tyngre jobb är reportaget om schimpanserna på furuvik.

2006-05-23 @ 12:20:27
Postat av: Anders

sjutjärns-elin: Aha, ja en av dem har spottat på mig men det känns som ett för seriöst jobb för att jag ska våga maila till dig. Volvon skrotade jag i ett dike utanför drottningholm dagarna efter att jag skickade senaste mailet så om korsningen har blivit bättre har jag inte en aning om.

2006-05-23 @ 14:18:11
Postat av: Pernilla

Nej Johan men jag ska ladda upp med stora säckar. Kul att du gillar min blogg. Tack för det du!

2006-05-23 @ 14:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback