Goya i lördags

- Pernilla det där ser ut som Daniel Westling, sa ledarskribenten Jenny.
- Ja det är han, svarade jag.
Jenny hörde inte vad jag sa, så hon upprepade sig.
- Titta vad lik han är Daniel Westling!
- Ja Jenny, det är Daniel Westling, svarade jag igen.
Lite senare på kvällen.
- Vem hejade du på?
- Tommy Sjödin, svarade jag.
- Ja ha, jobbar han på tidningen?
- Nej han är hockeyspelare.
- Jaså jagar han en gummitrissa. Är han känd eller?
- Ja det är han väl. Speciellt i Gävle.
- Hur ska jag veta det? Jag ska i alla fall äta lunch med Göran Persson på måndag. Han är mer känd än Tommy Sjödin.

Dagen efter gick vi vår söndagsmorgonpromenad.

- Så Tommy Ström är någon jag borde känna till? frågade Jenny.
- Tommy Sjödin menar du, rättade jag.
- Påminn mig igen varför jag hänger med dig Pernilla.
(Så säger hon ofta när hon tycker att jag är dryg)
- Jag känner ju igen planjaspelarna, fortsatte jag.
- Åh det är ju jättelätt att känna igen dom. Dom är långa och har basketskor på sig. Det är mycket svårare med hockeyspelare.

Kommentarer
Postat av: Jenny the ledarskribent

Pernilla, påminn mig igen; Varför hänger jag med dig?

2006-05-29 @ 10:12:18
Postat av: Terrie

Nämnde Daniel var på samma krog som mig i lördags. Här i Gävle

2006-05-29 @ 10:29:43
Postat av: Pernilla

Oh no Jenny. You like me. I can tell.

Men Terrie då... utan att hälsa på mig. Vad är det för fasoner?

2006-05-29 @ 13:39:20
Postat av: Terrie

Inte såg jag dig...såg du mig? Nej!
Det var en del folk där, eller hur?

2006-05-29 @ 19:23:36
Postat av: Terrie

Det var värst va lugnt det är på bloggen. Firar du namnsdag, eller? Ja, grattis i alla fall

2006-05-31 @ 18:41:41
Postat av: Qlas

Ja här var det lågsäsong... Precis som på msn...

Jag tycker Pernilla är dålig.

Postat av: Pernilla

Ja, ja. Nu ska jag skärpa mig på alla fronter igen.

2006-06-01 @ 10:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback