Modejobb

- Du pratar så otydligt, sa Daniel till mig när vi åkte ut på jobb.
Daniel är en skåning.
Jag är på Aftonbladet idag och det är första gången jag arbetar med honom.
Han är lite mopsig.
- Åk till Gärdet sa han.
Jag blev glad för dit hittar jag utan min Stockholmskarta som jag glömt hemma.
Jag åkte. Men när jag kom fram sa han att vi inte alls skulle till Gärdet. Det hade han bara nämnt sisådär ändå. Vi kom fram rätt snabbt i alla fall.
Ett modejobb skulle göras och Daniel lät riktigt säker på sin sak.
- Jag ska ha ballerinaskor, sa en av tjejerna.
- Det är helt rätt, svarade Daniel.
- Jag ska ha en kjol med guld, sa en annan.
- Men det är rätt det med, fortsatte Daniel.
Men sedan gick han bet på sin fejkmoderedaktörsroll.
- Jag ska ha en tunika på mig, sa den tredje tjejen.
- Vad är en tunika? Är det en sådan man har i kyrkan? svarade Daniel.
Efter jobbet blev han hungrig. Vi stannade på söder och köpte pasta.
Kocken ställde fram en påse som Daniel grabbade tag i och drog iväg. Min bil var parkerad alldeles utanför så vi hoppade snabbt in.
Ut efter oss sprang restaurangpersonalen.
- Undra om han trodde att jag inte betalat, men det gjorde jag väl? frågade Daniel.
Jag sa att han kanske tagit fel mat.
Daniel luktade ner i sin påse.
- Äh det luktar gott. Åk!

Kommentarer
Postat av: Qlas

Om en skåning vågade sig på att påstå att jag pratade otydligt skulle vi ha en skåning mindre.

Postat av: Anders

Men Qlas, inte vara elak mot utlänningarna som försöker slå sig in i vårt samhälle nu! ;)

2006-05-24 @ 11:12:31
Postat av: Daniel

Nästan mobbing det här ju.
Men för att lugna er alla: Nästa gång jag och Pernilla åker ut på jobb lovar jag att ta med min parlör.

2006-05-24 @ 16:06:40
Postat av: Pernilla

Qlas nu tog du i lite väl mycket. :o)
Annars var han trevlig vet du.
Han får en till chans innan vi dömer ut honom.

2006-05-24 @ 17:38:12
Postat av: Qlas

Hmmm... Jau owkaj dou. Men då är det bäst att han inte ger sig på några kritiska uttalanden om hur vi här i central-Sverige artikulerar. Gör han det ska jag tvångsmata honom med spättekaka tills han snackar Norrländska eller emigrerar till Danmark. ;)

2006-05-24 @ 20:24:54
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback