Polisen stod i vägen

I natt satt jag i globens parkeringshus och käkade halstabletter. Jag och en fotografkollega skulle åka hem så vi hoppade in i våra bilar. När både han och jag passerat bommen såg vi att det inte gick att åka ut. En bil hade kört mot färdriktningen och fått punktering på två däck. Bakom stod en polisbil och i den satt en jättesöt tjej som var lite ledsen.
Svenne bjöd in mig i hans bil på halstabletter. Efter ca 30 minuter behagade polisbilen flytta på sig en meter så vi kunde åka ut. En polis kom och bad om ursäkt för att det tagit tid.

Svennes flickvän är förövrigt också jättesöt. Hon har vunnit miss Estland. En gång var det fotograffest hemma hos honom. Vi skulle grilla tillsammans. Hanna och jag hann inte hjälpa till med maten för vi blev fullt upptagna med att plåta oss själva med alla tiaror och pokaler som miss Estland vunnit.
Svenne berättade att han minsann också klätt ut sig en gång. Han var klädd till en rastakille, med svart färg i ansiktet och långt hår. I den klädseln blev han vittne till ett skottdrama. Svenne fick hoppa in i en polisbil för att bli förhörd. Han passade även på att dricka lite av sin whiskey. Efter förhöret fick Svenne åka polisbil hela vägen hem.

Kommentarer
Postat av: lilla h

Är du i Sthlm? Och pratar Svenne med dig? Lyllo!!

2006-05-26 @ 18:54:52
Postat av: Pernilla

Hej lilla h! Jag var i Sthlm tisdag och torsdag. Nu är jag i Gävle igen. Jag hann tyvärr inte stanna längre, men jag kommer ju snart tillbaka. Kram!

2006-05-26 @ 19:59:58
Postat av: Qlas

Jag har en av dessa bilder i min ägo och är nu nyfiken på vad Pernilla erbjuder mig i utbyte mot att jag inte publicerar den på min blogg...

Postat av: Pernilla

Skärp dig Qlas. Var inte på det där viset nu.

2006-05-27 @ 13:30:43
Postat av: Terrie

Jag slår vad om att bilderna är jättefina. Jag tycker Qlas kan skicka sin till mig såjag får se den.

2006-05-27 @ 13:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback