Halloween

I tisdags drack vi champagne i fluormuggar och gick sedan ut på restaurang. Vi firade Göran som fyllt 50.
- Är det Halloween idag? frågade en kollega.
- Ja det ser du väl, hon har ju klätt ut sig till häxa, sa jag och pekade på en annan kollega.
Det uppskattades inte riktigt.

- Är det ikväll det kommer spöken och ringer på? frågade Klas idag.
- Jag vet inte, svarade jag.
- Vi trodde det var i lördags. Jag köpte världens största godispåse... men ingen kom så jag åt upp allt. Sen trodde vi det var i tisdags, men det kom ingen då heller. Nu funderar jag om jag ska köpa en lika stor påse godis till ikväll. Vad får dom om dom ringer på hos dig, frågade Klas.
- 5-20 kronor beroende på charm och engagemang, svarade jag.
- Snåljåp, sa Klas.
- Jag ger uteliggare 20 kronor. Ska en häxa ha mer?
- Varför ger du uteliggare 20 kronor? Kan du inte lika gärna ge dem två folköl? frågade han.
- Nej det får dom köpa själva så det blir rätt sort.

Kommentarer
Postat av: Kusin U

Känns som vi har halloween hemma för det mesta. Två hormonstinna tonåringar får vilken häxa som helst att blekna.

2006-11-03 @ 16:10:39
Postat av: Anonym

Hallåååå, vem hade klätt ut sig till häxa i tisdags?

2006-11-03 @ 22:04:02
Postat av: Pernilla

Jag tycker du kan ta med dig tonåringarna hit och hälsa på Kusin U.

Nej inga namn på någon häxa här inte. Hon var faktiskt bara finklädd.

2006-11-04 @ 12:50:59
Postat av: Terrie

Ja, då var det i alla fall inte jag!

2006-11-04 @ 14:12:07
Postat av: Pernilla

Du är ju alltid snygg Terrie!

2006-11-04 @ 15:01:20
Postat av: Terrie

En komplimang! Det tackar jag för och säger -dito!

Postat av: Klas

2,5 kilo lösviktsgodis senare och jag har fortfarande inte sett ett enda spöke... Ingen ordning nu för tiden.

2006-11-06 @ 15:42:55
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback