Journalistlunch

Idag var det lunch med föreläsning för Gävles journalister. Det är gratis så många kommer.
Nu var det poliserna som föreläste om deras jobb.
- Vad tror ni vi gör då? frågade poliserna.
- Det vet vi inte för er får man inte tag på, svarade journalisterna.
Så fortsatte det lunchen igenom. Journalisterna gick på och sa att poliserna aldrig svarar i telefonen och om dom mot förmodan svarar så har dom ändå ingen information att komma med.
Jag ska föreläsa och hålla en kurs för journalister imorgon och på fredag. Hoppas dom är lite vänligare i sin ton då.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Klart vi är det. Jättesnälla.
Ah, nu vill jag till Stockholm igen.
Gärna på stört.
Hon är för fin för att vara där ensam.
Nu ska jag ta och ringa polisen.

2006-11-15 @ 14:51:31
Postat av: Pernilla

Ja håll dig till att ringa polisen du Daniel. :o)

2006-11-15 @ 15:13:51
Postat av: Terrie

Jag kan nog tycka det är bra att poliserna inte sitter stilla på sina bakar och pratar i telefon hela dagarna. Dom ska ju fånga buset.

Postat av: beatrice

För att inte tala om hur de skriver anmälningarna.
Att de ens tar upp vissa anmälningar är skrattretande.

?Trädgårdstomten hade röd jacka, gröna byxor och en gran mellan benen?.

2006-12-29 @ 13:43:37
URL: http://beatrice.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback