Kanelbullensdag

Det är kanelbullensdag idag. I vanliga fall skulle jag inte bry mig, men nu är jag på tidningen och då blir det genast en mycket viktig dag.
På onsdagar är det onsdagsmöte på Arbetarbladet. Jag och nöjes-Elin som är frilansare tyckte först inte att vi var tvungna att gå på det. Det finns ju liksom roligare saker än att gå på möten.
På möten måste man sitta stilla, vara tyst och lyssna uppmärksamt. Elin viskade till mig att det kan vara roligt att gå på möte om det blir bråk och hon trodde att det kanske skulle bli det idag. Avgörandet kom när bullfatet bars in i mötesrummet. Då travade vi snällt efter.
Elin dåsade till efter ett tag så jag var snäll och drog iväg ett sms till henne. "Ryck upp dig för fan! Se lite intresserad ut".
Hon svarade att hon var jätteintresserad. Trots det drog hon i halvlek. Själv får jag guldstjärna, för jag stannade hela.

Kommentarer
Postat av: Micke

Enligt en matannons på den lokala Vivoaffären stod det att Bulldagen var i tisdags. Så jag firade en dag i förväg. Jag är lite före min tid kan man säga:-)

Postat av: Pernilla

Det låter bra. Man kan ha bullens dag varje dag faktiskt.

2006-10-06 @ 19:22:50
Postat av: Qlas

Man kan det va? "Det är kanelbullensdag idag. I vanliga fall skulle jag inte bry mig" Hahahaha! Pyttsan! Jag vet nog hur högtider och helgdagar prioriteras hos dig.

1. Fetisdagen
2. Kanelbullens dag
3. Napoleonbakelsens dag
4. Prinsesstårtans dag
5. Påsk
6. Wienerbrödets dag
7. Julafton
8. Lördag
9. Vaniljbullens dag
10. Mjukglassens dag

2006-10-06 @ 20:31:53
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Pernilla

Qlas jag äter till och med gröt ibland nu ska du veta.

2006-10-07 @ 10:47:48
Postat av: Red W

Vad hände med chokladpralinens dag? Bör rimligen komma högt upp på en lista över högtider vi borde fira.

2006-10-10 @ 09:37:32
Postat av: Pernilla

Ja dom är extremt goda dom.

2006-10-12 @ 20:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback