Höjdarfotograf

Idag flög en reporter upp till Gävle från Småland. Jag visste inte riktigt vad jag skulle plåta.
Vi tog hissen nio våningar upp och gick senan ytterliggare en trappa.
Där trodde reportern på fullaste allvar att jag skulle balansera över en smal planka utan räcke för att sedan ställa mig på en ranglig byggställning. Under plankan fanns ingenting förutom marken som var tio våningar ner.
- Haha, skrattade jag och trodde att han skämtade.
Men det gjorde han icke.
- Är du höjdrädd? undrade han.
- Det verkar inte så bra om jag drar en arbetsvägran nu va? frågade jag.
Jag stod flera minuter i regnet och tittade på plankan, medan reportern gick runt och tittade på taket. Den stackarn hade ju flugit hit för det här, så jag tog mod till mig och gick ut.
- Titta inte ner, skrek reportern när jag gick.
Men det fanns ju liksom ingenting att hålla i så jag var ju tvungen att titta på plankan.
Väl framme på byggställningen fick jag tag i en stolpe. Där fick jag stå ytterliggare flera minuter innan jag vågade släppa taget för att plåta.
- Jag tror det blir finare bilder om du går längre ut längs byggställningen, sa reportern.
Tack och lov så är det ju jag som är fotograf och alltså är det jag som vet bäst var bilden ska tas. Finast blev det helt klart nära stolpen.

Kommentarer
Postat av: Terrie

Fy fan vad obehagligt. jag riktigt känner svindeln

2006-09-07 @ 22:08:55
Postat av: Tess

men usch allas vår persika... har ni risktillägg i ditt yrke?
dags för den där fikan snart eller vad säger du?

2006-09-08 @ 08:43:39
Postat av: Katarina

Bästa bilderna tar du inomhus, i en soffa på ett mysigt fik med en rykande varm kaffe och hallongrotta. Ha en mysig helg Pillo och i em blir det fika på stan så ring om du är där.

Postat av: Anders

Verkar som din arbetsgivare har högflygande planer för dig.

/Anders

2006-09-08 @ 12:18:57
Postat av: LP

Be careful out there...

2006-09-08 @ 13:00:41
Postat av: Pernilla

Jo Tess nu är det dags att fika.

Är tyvärr inte på stan idag Kattis. Vi får ses där vi brukar istället.

Ta det lugnt du med LP. Jag såg din bror förra veckan. Han skulle hälsa till dig.

2006-09-08 @ 15:55:28
Postat av: robnor

Behöver du hjälp med din höjdskräck??? Hör av dig så tar vi en härlig klättertur! Med 60m rep, slingor och karbiner. Hör av dig så kan vi ha klätterdate så får jag skrämma livet ur dig!!! Eller hör av dig ändå ;)

2006-09-09 @ 00:21:33
URL: http://www.robinnordlund.se
Postat av: Höjdarjobb

Tur att du inte har mitt jobb, går på tak mest hela dagarna...:)

2006-09-09 @ 09:41:00
Postat av: hanna

Pernilla, hoppas det här inlägget var nån sorts skämt! Du får INTE klättra sådär högt utan säkerhetsutrustning!! Vi vill ha våran Pernilla kvar hel och hållen!

2006-09-10 @ 20:54:28
Postat av: Pernilla

Ja Robin absolut. Jag klättrar gärna 60 meter upp i luften.
Eller förresten... vi får se när jag har tid.

Tack Hanna. Kom och hälsa på snart!

2006-09-11 @ 23:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback