Trasig bil

Min bil har varit på verkstad. Några stora fel och några småfel skulle fixas.
Gubben blev jätterädd för min tre decimeter höga hund. Redan där borde det klinga en liten varningsklocka.
Han sa att han kanske behövde ha bilen några dagar och det var helt ok för mig.
Trots att han sa så ringde han ändå några timmar senare och sa att bilen var färdig.
Dom stora felen var nästan fixade, men dom små hade han struntat i totalt.
När jag påpekade det svarade han:
- Vi hann inte. Men du kan boka in en ny tid om du vill.
Han hann i alla fall ta betalt. Hans insats var tydligen värd 12 500 kronor.

Kommentarer
Postat av: The KING

Pernilla, du blev lurad. Vad bytte du egentligen?
Nästa gång det krånglar ringer du din vän
i nöden, en som du har bra och regelbunden kontakt med och som aldrig tvekar att ställa upp.
Vem det är, har jag faktiskt ingen aning om....*ler*
Lycka till med framtida reparationer.
Kungliga hälsningar

2006-09-21 @ 07:34:17
Postat av: Tess

Vojne vojne... nästa gång tycker jag att du ska åka till Ali i viken - där hade du kunnat få en ny bil för 12500.

2006-09-21 @ 17:32:18
Postat av: Terrie

Men Pernilla du har ju en arbetsplats där program-grannen inte gör annat än lagar bilar hela dagarna. Men dom kan ju ta småfelen. Det här stora verkar vara nåt väldigt dyrt och exlusivt. Usch för bilar!

Postat av: Qlas

Byt bil!

2006-09-22 @ 13:20:37
URL: http://qlasimodo.se
Postat av: Danne

Du vet väll att du ska fråga mig när det ska fixas...Din murvel var håller du hus?

2006-09-26 @ 08:43:24
Postat av: Pernilla

Jag ska absolut fråga dig nästa gång Danne. Snart är jag tillbaka och lyfter hos dig. Jag har bara en liten sommarvila just nu.

2006-09-26 @ 15:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback