Elevsamtal igen

Min elev fortsatte att prata om sin farfar idag.
- Du vet ju att farfar dog. Han var alkoholist och hade fel på levern. Det var verkligen jättesorgligt. Vi var där och skulle plocka undan hans saker och då hittade vi flera påsar med Vodka Explorer. Det är jättedyrt.
- Nej det är inte så dyrt, det är nästan den billigaste spriten, inflikade en annan elev.
- Ja men i alla fall så hade han gömt flera påsar och det var så sorgligt.
Sedan sken han upp igen.
Men jag fick några flaskor och en tv.

Kommentarer
Postat av: Annah

Haha, rolig elev!

Vart håller du kurs förresten? Något man kan anmäla sig till? Har ju ny kamera och vill gärna lära mig fota lite bättre.

Postat av: Pernilla

Jag är fotolärare på ett gymnasium i Gävle. Jag tittade på din sida och du har många fina bilder där.

2007-04-03 @ 17:52:16
Postat av: Klas

Några flaskor sprit och en tv... Ja sämre kan man ju ha det.

2007-04-04 @ 15:48:17
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback