AIK-Brommapojkarna 3-0

- Kommer dom att slåss? frågade jag på vägen dit.
Reportrarna konstaterade att risken är minimal eftersom Brommapojkarna troligen bara har en enskild firma.
Jag fick första målet på bild och sedan ringde Robert Laul och sa att jag skulle plåta en kille som satt på läktaren.
Det hela skulle ha gått snabbt och smidigt om det inte vore för att vakterna spårade ur.
Jag fick inte gå förbi en viss linje och jag fick inte plåta upp på läktaren.
Därför fick jag lämna planen helt och gå bakvägen upp till pressläktaren där Robert satt.
Där dök det upp en ny sur vakt.
- Du har ju redan blivit informerad om vad som gäller, skällde han.
Hjälten Robert ryckte då in och skällde tillbaka.
Medan Robert uppehöll vakten med sitt skällde sprang jag ner till killen och frågade om jag fick ta en bild. Det fick jag.
Väl tillbaka hos Robert och vakten fick jag mer skäll. Robert försökte förstå vad vakten hade för problem. Tillslut kom det fram att jag inte fick ha fotovästen på mig på läktaren. Urlöjligt tyckte Robert och pekade på en annan kille som knallade fram och tillbaka framför vakterna och plåtade. Med väst.
- Ja men han har särskilt tillstånd, förklarade vakten.
Jag gick ner på planen och hann precis få 2-0 målet.
Sedan var det dags att byta sida.
Funderade först på att gå runt planen för att slippa tjafs, men latheten tog över. Därför fick jag ytterliggare lite skäll när jag passerade vakten igen.

Efter allt skäll blev jag lite trött och sjönk ner i soffan utanför omklädningsrummet.
Fram kom då genast 2-0 målskytten Ivan Obolo och gav mig en STOR blombukett.
Robert Laul ville ta en bild. Det var tydligen stort det där. Ni kan läsa om det på hans blogg: http://blogg.aftonbladet.se/6/perma/494557

Kommentarer
Postat av: jon

Det är klart som fan att det är stort.
Det är ju Argentina!
Det är ju AIK!
Det är ju mina hjältar Pernilla.
Men jag tror att Laul menar något annat, nåt med nån intervju.

Postat av: Sasse

Pernilla! Den där bilden måste du förstora upp och rama in.

2007-08-07 @ 20:39:23
Postat av: Klas

Din blogg finns länkad i Lauls blogg. Du borde kolla in besökarstatistiken i dagarna och se hur mycket den ökar med, med tanke på att Lauls blogg är en av Sveriges största. Skriv om det!

2007-08-07 @ 22:54:06
Postat av: robnor

Shit Pernilla!!! Du är ju helt ovärderlig för Aftonbladet!!! Inte nog med att du fångar målen på bild... Du lyckas med din "utstrålning" att få tillbaka dessa herrars förtroende! Jag tycker du ska göra alla reportage nu med dem! Lite hemma hos, så de får bjuda på fika och sedan smöra med att ge dem några snygga spelbilder... Då är de sålda på AB och vägrar prata med EXP!!! HAHAHA Du förtjänar en guldmedalj Pernilla! Hoppas att reportrarna uppskattade dig och gav dig beröm för din insats. Och ang dryga vakter, JÄVLAS TILLBAKA! Bra att Laul också bråkade. Det är bara att inse att många vakter är tvättäkta idioter!
Peace Love and Understanding

2007-08-08 @ 02:27:11
URL: http://www.aftonbladet.se
Postat av: Sune

Robnor verkar tro att vakter bara vill jävlas. Vakter gör säkert bara sitt jobb som handlar om säkerhet. Fotografer och skrivande journalister skulle kunna trampa över lik om det så behövdes för att få sitt Scoop.

2007-08-08 @ 07:14:16
Postat av: Limpan

Kul att du fick Argentinarna att prata med Bladet. Nu kanske får du åka med på nästa landslagsträff för att vara lockfågel å charma Zlatan för Bladets räkning. Det läge för att begära en löneökning!

2007-08-08 @ 10:19:33
Postat av: Jorge

Gud vad du är läcker. Du måste vara helt otrolig som lyckas ta dig förbi ett helt uppbåd av vakter för att plåta en helt okänd kille på läktaren. Undra vad dom som satt grannar med honom hade betalat för sina biljetter eller dom som satt på din väg fram till honom som missade 2-0 målet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-08-08 @ 23:41:39
Postat av: Ditt bästa ex...

Vill bara påpeka att ovanstående Klas icke är jag. Jävligt jobbigt och förvirrande med en annan Klas som gett sig på att kommentera din blogg...

2007-08-11 @ 11:24:28
URL: http://folkilsk.blogg.se
Postat av: Ditt sämsta ex...

Vill bara påpeka att ovanstående Jorge icke är jag. Jävligt jobbigt och förvirrande med en annan Jorge som gett sig på att kommentera din blogg...

2007-08-11 @ 16:54:38
Postat av: Janis Robert Laul

Vill bara påpeka att ovanstående Janis Robert Laul icke är jag. Jävligt jobbigt och förvirrande med en annan Janis Robert Laul som gett sig på att kommentera din blogg...

2007-08-12 @ 01:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback