Fredag kväll

Idag tänkte jag åka ifrån en polis, men jag ändrade mig i sista stund.

Det var en olycka på E4an och jag parkerade mindre bra. Jag såg i backspegeln att polisen var på väg, men när han nästan var framme vid bilen hade jag redan tagit mina bilder, så jag kunde ha vevat upp rutan och dragit.
Det gjorde jag inte. Jag stannade snällt kvar för att invänta min utskällning. Men polisen var inte av den argsinta typen. Han sa bara vänligt att det inte var en sådan bra parkering. Det hade jag redan räknat ut, men det regnade så mycket och det finns inte så många bra parkeringar på E4an.


Efter det plåtade jag Henrik Dorsin på teatern. Det var inte säkert att jag skulle få ta några bilder sa nyhetschefen innan jag åkte, men jag skulle prova.

Jag satte mig och väntade innanför dörren och efter några minuter kom Henrik in just där. Han såg troligen kameran, men han sa ingenting, så det verkade lugnt.


Jag hade gärna stannat och lyssnat färdigt på honom, men jag skulle till konserthuset också. Där uppträdde Gävlesymfonikerna. De spelade tyst, tyst så minsta lilla kameraknäpp ekade högt och fint.


Värst var ändå parkeringsautomaten som käkade upp mina pengar utan att ge mig en biljett.

Jag skyndade mig in för att växla till nya mynt. Jag vet att lapplisorna däromkring troligen är kvickast i stan, men att de var så kvicka hade jag ingen aning om. När jag kom tillbaka ut satt det redan en lapp på rutan.


Kommentarer
Postat av: Anders

Har inte du köpt ny bil Pernilla? hur tusan har p-lisorna redan lyckats få korn på den?

2007-12-07 @ 23:13:14
Postat av: Pernilla

Den kommer i januari, så jag har tyvärr kvar min gamla.

2007-12-09 @ 10:52:06
Postat av: Klas

Tur att du är så jäkla tät att det inte gör något med lite böter.

2007-12-10 @ 20:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback