God Jul!

För flera år sedan hälsade jag på tomten i Rovaniemi.

Jag blev grymt besviken. Han var sur och grinig och renarna var hos veterinären.

Jag tyckte synd om barnen och jag tyckte synd om mig själv, men mest synd var det ändå om japanerna som rest runt halva jorden och ändå fick betala dyra pengar för att fotografera sig tillsammans med tomten.

En annan tomte som var desto roligare var trädgårdstomten som hade en annons i tidningen i somras. Honom kunde man hyra in så gick han omkring i ens trädgård och såg söt ut.
Nu ska jag slå in mina egna julklappar. Sorgligt. God Jul!


Kommentarer
Postat av: Robin Nordlund

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!

Hoppas att du varit snäll så du fick fina och behövliga presenter!
Sköt om dig så länge...

/Robin

Postat av: genn hellström

Nu kom ja fram. Kul att läsa. Sorry att han tryckte sig fram. Va ej med. Fokus på fel ställe.Gott nytt År

2007-12-26 @ 17:08:09
Postat av: Pernilla

Gott Nytt År till er med!

Ja Glenn, den där får vi hålla koll på i fortsättningen.

2007-12-28 @ 16:33:30
Postat av: joanna

en gång när tomtesäsongen var slut i rovaniemi gick lappen som ägde tomtens ren runt knuten och skar halsen av renen.
bara att alla engelska överklassbarn som flugit dit över dagen glatt följde med den gulliga gubben och rudolf.
det blev ganska stort liv efter det.
(renar sprattlar väldigt mkt när man skär halsen av dem och blod kan spruta.)

2008-01-09 @ 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback