En väldokumenterad jordkällare

Aftonbladet ringde ungefär klockan två i natt och chefen var lika lustig som vanligt.
Det gick fram massor av signaler och jag fipplade länge med luren innan jag väl svarade.
- Tjenare! Vad bra att du är vaken, sa chefen.
Han ville att jag skulle åka ut på jobb.
- Tidningen trycks om 20 minuter så du får skynda dig, fortsatte han.
Jag plåtade jordkällaren där en familj bott i tre dagar. Två jättesnälla poliser hjälpte mig att hitta platsen.
- Ursäkta att du får vänta men blixten är lite seg, sa jag till den ena.
- Det är lugnt, jag har månadslön, svarade han.
Efter klockan fyra kom jag tillbaka hem och hann sova några timmar innan telefonen började ringa igen.
- Sover du? frågade alla.
Dom ville att jag antingen skulle guida dom till jordkällaren eller åka dit igen och ta flera bilder. Jag har varit där flera gånger under dagen.
Nu ringer det inte mer, så nu ska jag sova.

Kommentarer
Postat av: robnor

Stackars Pernilla!!! Och folk tycker att det är ett glamuröst jobb, ha!!!

2007-01-09 @ 09:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback