Lat och sur

Idag var det ett jobb i skogen. Långt in i skogen. Det var väldigt mycket snö och väldigt kallt om fötterna. När jag kom tillbaka ut på vägen visade det sig att jag skulle tillbaka in lika långt fast åt andra hållet för att fotografera två arbetare.
Jag kollade mig omkring halvt i panik och såg då ett träd som fallit alldeles bredvid vägen.
- Det blir jättefint om dom står där, sa jag och pekade.
Arbetarna ropades fram ur skogen.
Bilderna blev faktiskt väldigt bra trots att fotografen var väldigt lat.

En av arbetarna uppskattade inte vårt besök. Han stod vid micron och svor över att den var för seg. Sedan muttrade han att det snackades för mycket skit inne, så han gick ut i bilen för att äta sin lunch istället för att sitta inne bredvid oss.
- Han är sur, konstaterade de andra.
Den sura mannen pluggar till förskolelärare. Hoppas dom små håller tungan rätt i munnen.

Kommentarer
Postat av: saom

Haha! Ibland får man vara lat tycker jag.

Postat av: Klas

Jag tycker han gjorde helt rätt som gick ut i bilen och satte sig. Det skulle jag också ha gjort.

2007-01-23 @ 09:38:54
URL: http://qlasimodo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback