Fjärilar

Njut av känslan att vandra bland de fritt flygande fjärilarna i stora tropiska växthus. Bland vattenfall och prunkande växtlighet upptäcker du naturens under. Njut av fjärilarnas parningsdans, larvernas matglädje och om du har tur, se på när en fjäril kläcks. En del av fjärilarna importeras hit som puppor och en del fjärilar går igenom hela sin livscykel inne i växthusen på Haga.

Så kan man beskriva det hela.
Man kan också säga som det är:

Svettigt som tusan.
Några fjärilar här och där.
En igenimmad kamera.

Skulle plåta en tjej i Hagaparken idag. Egentligen var det ett enkelt porträtt som skulle tas, men eftersom jag är så ambitiös så tyckte jag att vi kunde plåta henne inne hos fjärilarna.
Eller rättare sagt så hade jag gått på reklamen om det där stället och passade därför på att trava in och titta när jag ändå hade vägarna förbi.
Det var inte mycket att hurra för. Det bästa var en liten sjöhäst som tillsynes simmade ensam i ett akvarium.

Slutar om 40 min.
Tre jobb ligger inne i systemet.
Nu ska jag kolla sidor på nätet.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fjärilar är inte alltid så trevliga som de verkar..

Postat av: Daniel

Hallå där Hemingway.
Vad händer här? Varit på skrivkurs på Poppius eller nåt?
Fjärilar är några jäkligt irriterande djur. Särskilt när de envisas med att flyga in i mina glödlampor mitt i natten.

2007-07-30 @ 23:07:30
Postat av: Linda

Ha, ha, skönt att höra att också proffsen får det svårt på fjärilshuset. Jag var där häromdagen och försökte själv plåta där inne, men inte då...bara imma och smet på linsen.
Läs själv om du orkar:
http://www.lindahelsing.se/wordpress/?p=422

2007-08-05 @ 14:16:37
URL: http://www.lindahelsing.se
Postat av: Pernilla

FIna bilder Linda!

2007-08-05 @ 20:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback