Spöktåget

Åker nästan aldrig tunnelbana. Det är otäckt, äckligt, men också lite spännande. Som spöktåget fast på riktigt.
Igår skulle jag till Vinterviken för att dricka vin och titta på En Ljummen i Gräset där Hans Appelqvist, Kjell Höglund och Lowood spelade.

Det första jag såg när jag åkte ner för rulltrappan var en kille med huvan uppfälld och en gasmask över ansiktet. Han stod jättenära spåret och dansade.
Han verkade konstig och otäck, men jag kunde ändå inte låta bli att kliva in i samma vagn så att jag kunde fortsätta titta.

Bytte tunnelbana och stod och väntade på min kompis när vakterna stoppade en kvinna som verkade påverkad.
Hon har säkert HIV tänkte jag.
Mycket riktigt. När hon stoppade i handen i väskan skar hon sig på nåt så blodet började rinna. Sedan drog hon upp handen och viftade runt.
- Jag har både HIV och hepatit C, bara så ni vet.
- Blod, blod, blod, hojtade kvinnan och viftade med sitt finger.

Nä tacka vet jag bil och taxi.
(Men det är jättebra om ni andra tänker på miljön och åker kollektivt)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag har bott i Stockholm i mer än 10 år. När jag åker ensam sitter folk och läser tidningarna.
Det är bara när jag åker med dig Pernilla som folk börjar bete sig underligt...

2007-07-26 @ 11:47:39
Postat av: Bilson

Vilket spännande liv du har. Hade jag råd skulle jag alltid åka taxi. Inget annat.

Postat av: Pernilla

Bilson jag vet att du gillar att åka taxi. Du sa en gång på fyllan ungefär såhär:
Varför ska man jobba hela veckorna om man inte får åka taxi när det blir lördag. Sedan åkte vi några hundra meter ner på stan.
Jag tror på teorin att det är du som är blind Johanna.

2007-07-26 @ 11:59:53
Postat av: Ejja

Ja, vad ja vet är de ingen borgarbrackare som åker tunnelbana i alla fall... vi knegare gör de dock, utan problem.

2007-07-26 @ 17:52:51
Postat av: Mattias

Vilka härliga David Lynch-vibbar!

2007-07-30 @ 14:32:25
URL: http://stand-up-blogedy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback