Dom lurar skiten ur en

Unga killar ränner omkring på stan och låtsas ge bort mobiltelefoner.

Sedan får man skriva på ett papper och vips så är inte telefonen gratis längre.  
Telefonen kostar 250 kronor i startavgift och sedan får man pröjsa 99 kronor i månaden i 24 månader.

Jag plåtade en tjej igår som blivit lurad. Hon skulle få bryta kontraktet om hon åkte till Uppsala för att lämna tillbaka mobilen som hon fått i Gävle.

Idag var hon ju i tidningen och vips igen. Nu får hon lämna tillbaka mobilen i Gävle.

Konstigt det där hur allt kan ändras så fort medierna får nys om saken.

Idag gick jag på stan och en kille kom fram med en mobil.

-         Har du fått någon gratismobil? frågade han.

Jag sa att jag inte ville ha någon.

Imorgon om jag går på stan ska jag nog byta strategi.

Jag ska då ta telefonen, tacka så vänligt och gå, utan att skriva på något papper.


Kommentarer
Postat av: Folkilsk

Lurar på folk lurar är vad de gör!

2007-06-15 @ 13:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback