Mäklaren låter mig inte bjuda på huset

Mail till mäklaren på Svensk Fastighetsförmedling:
Jag är fortfarande intresserad av huset, trots att du inte hört av dig.

Han väntade till samma dag som budgivningen skulle börja. Då ringde gubben upp.
- Har du varit in och kollat i huset?
- Nej, du har ju inte ringt upp.
- Ja du vet det där huset behöver totalrenoveras. Grunden måste dräneras, taket måste bytas och det är enkla fönster i hela huset. Det kommer att kosta minst en miljon att renovera det där, sa mäklaren.
- Ja, men huset är fint, svarade jag.
- Nu är det såhär att det är elva stycken som håller på att bjuda på huset och säljaren har bestämt att det räcker med dem.

Konstig säljare som ratar eventuella stenrika köpare tycker jag förstås. För det kan väl inte vara så att mäklaren ljuger?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Otroligt! Han kan säkert ha någon släkting/bekant som ska ha huset, sån´t har hänt förut. Jag känner fler som behandlats på samma sätt, och då har det varit oegentligheter på gång. Man kan ju undra vad säljaren tycker om att potentiella köpare gallras bort!? Detta bekräftar bara vad jag alltid säger: Anlita INTE mäklare när/om du ska sälja din bostad!

2007-10-03 @ 07:15:44
Postat av: Klas

Mäklare är, per definition, ohederliga ålar. Det är inte många yrkesgrupper som har såna obegränsade möjligheter att mygla. Anonyma budgivningar. Vilket skämt.

2007-10-04 @ 16:07:39
Postat av: Terrie

Det där låter väldigt suspekt i mina öron.

2007-10-04 @ 21:38:19
Postat av: Anonym

Hej Pernilla. Länge sen ;) Ett litet kort inlägg i din "mäklar-gegga". Jag är ju gift med en sådan där "hal typ", hahaha. T.o.m anställd på ovan namngivna företag. Så om du vill slippa före i kön, ring mig *blink*. / Lotta Almén, nu Nordström

2007-10-05 @ 15:29:24
Postat av: Pernilla

Hej på dig Lotta! Nu snackar vi. Det låter ju kanon det där. Vi hörs! ;o)

2007-10-07 @ 20:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback