Gefle-Helsingborg 3-0

Amadou Jawo var väldigt duktig trots sina Bambi-ben. Jag förstår inte att just han ramlade så mycket hela tiden. När han väl ramlat låg han dessutom kvar och gnydde och fjantade. Det är väldigt mycket av just det i fotboll. Först ramlar spelaren och verkar i princip död, så kommer båren in, men då plötsligt får spelaren precis tillräckligt mycket kraft för att orka resa sig. Efter det håller spelaren på sitt onda ben och haltar därefter två tre steg och sedan är det full fart framåt igen och båren får gå tillbaka utan någon på. Töntigt är vad det är.
Jag är i alla fall väldigt imponerad över att jag såg att det var just Jawo som ramlade så mycket. Han och Yannick Bapupa är nämligen väldigt lika varandra, men i går hade som tur var Bapupa piffat till sin frisyr med en Roger Pontare-tofs (fast blond). Det är bra. Nu är det lättare att skriva in namnen i bildtexterna.

Press-Lasse kom som vanligt med min särskilt fina smörgås utan smör och lite extra annat. Killarna som jobbar för Sportbladet Zoom suckade över att jag blir specialbehandlad. Men så är det. Är man favorit så är man.
Dagen före fikade jag med press-Lasses son TT-Jimmy i Uppsala. Han tog mig till sitt favoritfik Hugos. Killen i kassan stämplade upp ett kaffekort till oss för att vi ska komma tillbaka och få gratis kaffe. Jimmy skulle fördriva tid för han väntade på att sin nyhemplockade flickvän från Irland skulle sluta i skolan, så efter fikat gick vi en rundvandring i Uppsala. Jag försökte gå in i några affärer, men Jimmy var verkligen motsträvig.
- Är inte det här en tantaffär? frågade han för att få mig att gå förbi.
In i storkyrkan ville han i alla fall. Där kan man lämna kollekt med bankomatkort i en stor maskin. Det är ju sånt man skämtat om tidigare, men nu är det allvar. Nu kan man alltså inte skylla på att småslantarna är slut när prällen kommer med håven.

Kommentarer
Postat av: Magic

När ni var i Uppsala hade ni väl kunnat gjort ett besök på mitt kontor?

Har en ny kaffamaskin som brygger som bara tusan!

2008-08-27 @ 20:57:32
Postat av: Anonym

Din bild på ettan idag var grymt snygg. Snygg tyckte min kompis att du var också, men jag har lovat att inte namnge honom... Kram/Cat

2008-08-27 @ 21:14:51
Postat av: Sasse

Men snälla rara Pernilla. Du kanske ska titta vid sidan av kameran ibland och se hur fruktansvärt mycket stryk Jawo fick av de dumma skåningarna. Det verkade som dom satt ett pris på Jawos benpipor.. jag får förklara det här för dig när vi dricker kaffe på lördag!

2008-08-27 @ 22:14:59
Postat av: TT

Sa jag verkligen så där? Låter som något jag kan ha sagt.

Minns bara att du försökte dra in mig i en affär som bara sålde damkläder. Den gubben gick inte.

2008-08-28 @ 01:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback