Vem ska nu prata bajs med mig?

Mattias Sjöberg slutar på Arbetarbladet. Det är sjukt sorgligt.

Första gången vi sågs var på en företagsfest när jag fick honom som bordskavaljer. Hans första samtalsämne var bajs och det har han i princip pratat om varje gång vi setts sedan dess.

- Pernilla du måste hålla dig på morgonen och bajsa på redaktionstoaletten. Det är så himla skönt. Då undrar cheferna "var är Mattias nu då?" och då sitter jag på toaletten och bajsar samtidigt som jag tjänar pengar. Du vet det blir säkert 20 kronor klunsen.

I kväll ska vi ut och tacka av honom för hans arbetsinsats och alla tips.

- Vem ska jag prata bajs med nu då? frågade jag när Britt och Mattias hörde.

- Såg ni dokumentären "Ursäkta jag kan inte sluta fisa" i går? undrade Britt.

- Ja, jag ringde runt till alla mina vänner och sa att de måste sätta på teven, men jag tittade själv bara i några minuter, sa Mattias.

- Jag kollade lite längre än så, konstaterade Britt och kvalificerade sig därmed direkt till min nya bajspratarkompis.  


Kommentarer
Postat av: Nödig

Har du tänkt på alla händer som hållit i ett begagnat toalettpapper innan fingrarna sätts på spolknappen?

2008-08-20 @ 18:58:10
Postat av: Mattias

Jag tycker Britt kvalar in som ett dugligt bajssubstitut, men om du fortfarande vill ha lite överkurs så finns jag inte långt borta från dig. Bara så du vet....

2008-08-21 @ 14:18:08
Postat av: Terrie

Pernilla, jag saknar dig hos oss! Vem ska jag nu fika med på måndagar? Och snart flyttar jag till Skåne. Då måste du komma ner och hälsa på.

Postat av: Påven

Finns det inga Brynässpelare som kan ta den rollen?

2008-08-22 @ 14:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback