Brynäs-Djurgården

Den som inga pengar har, han får gå med rumpan bar. Fast jag vet inte om han var pank, men några byxor hade inte killen som jag gick förbi efter matchen. Han hade inte några kalsonger heller, men jackan kom han ihåg att ta på sig. Vakterna hjälpte honom ut.

Det blev polisresultatet 3-3 mellan Brynäs-Djurgården.

En kille ställde sig upp på räcket på tredje våningen. Personerna som satt flera meter nedanför hade tur som inte fick honom i nacken.

Vakterna fick släpa ut några till ur publiken. Vissa verkade inte alls tacksamma över att slippa gå själva. De sparkade vilt omkring sig.

Pressmänniskorna var i alla fall nöjda, för vi fick fina hembakade lussekatter medan alla andra fick lussekatter från ett bageri. Jag fikade massor och sedan klagade jag över det eftersom jag varit på gym innan hockeyn. Jag går alltid plus minus noll, jag vinner liksom aldrig. En tv-kille försökte trösta mig och sa att man tränar för att få äta gott.

I pauserna bjöd några publikvärdar på ännu mera fika. Jag kom ut med ännu en lussekatt i handen och då kom tv-killen fram igen.
- Ja, fast det måste ju finnas några gränser. Nu måste du nog träna efter matchen också.

Matchen var rolig att titta på. De slogs mycket på planen. Jag vet att man inte får tycka att det är roligt, men det tycker både jag och min farmor ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en spännande match. Tur att jag gick tillslut. /Cat

2008-12-15 @ 11:59:55
Postat av: pyrra

Jaså det var därför min kompis hade fickorna fulla med lussebullar när vi sågs efter matchen...hmmmm...



Tack för igår kära du och hoppas vi ses på fredag igen. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback