Operation

I dag tackade jag nej till jobb på grund av vård av sjuk hund.
Alice var till veterinären i morse och opererade bort en massa knölar under magen.
Jag trodde att jag skulle svimma eller börja gråta när jag lämnade henne, men jag klarade mig från båda.

Under tiden hon opererades städade jag så att det skulle vara fint när hon kom hem. Jag åkte också och köpte hundgodis. Klockan 15.00 skulle jag hämta henne, men jag åkte dit en halvtimme tidigare.

Veterinären berättade att hon vaknade upp och skrek efter operationen. Hon skrek av smärta och hon hade så ont att de fick söva henne igen. När jag hörde det trodde jag åter igen att jag skulle svimma. Jag fick sätta mig ner och veterinären satte sig bredvid och pratade länge om att det är en fin prognos på det här.

Nu har jag varit på apoteket och hämtat smärtstillande, teven är på lite tyst och det är mörkt i rummet med bara några stearinljus. Det stod på ett papper med råd att det var bra.
Så här ligger jag nu med Alice i famnen och väntar på Bonde söker fru.

Kommentarer
Postat av: Tess

Stackars stackars Alice!

2008-12-03 @ 22:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback