Bokrean suger

Fotografen Lars Nyqvist satt bredvid mig på morgonmötet och läste vilka jobb som ska göras under dagen.

- Åh vad tråkigt med bokrea, suckade han.

- Ja verkligen tråkigt, svarade jag.

Fotografen Britt Mattsson satt på andra sidan bordet.

- Jag vill inte ta bokrean, skrek hon högt och tydligt.

- Inte jag heller, skrek jag.

- Sssssch! väste chefen.

- Ja ok, eftersom du tog branden imorse så tar jag väl bokrean då, sa jag.

Då ändrar sig plötsligt bitch-Britt.

- Nej jag ska kolla de andra jobben först.  

Britt skulle liksom se om det fanns någonting ännu värre på listan.  


Kommentarer
Postat av: Britt

Nä, nu är du orättvis. Jag sa att jag ville att vi bokar rean. Det är en himla skillnad. Och jag skrek inte. Eftersom du o Nyqvist satt i ett hörn och var så inne i ert klagande om att ni inte ville ha nåt jobb, märkte ni inte att ni drog ner stämmningen på morgonmötet förfärligt mycket. För att få er att lyssna på någon annan än ert eget klag var jag tvungen att höja rösten lite.

2008-02-26 @ 16:19:20
Postat av: Mattias

Det är i alla fall snällt att du inte skriver vilken reporter ni skulle ut på bokrean med. Om det blir bråk i morgon igen när jobben med den reportern aktioneras ut så är det lite väl uppenbart vad ni tycker.

2008-02-26 @ 16:24:37
Postat av: Britt

Det är lungt Mattias. I morgon jobbar bara den arbetssamma hälften av oss. Och du vet ju vilken det är.

2008-02-26 @ 17:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback