Fest

Min alkomätare visade 0,7 promille på lördagsmorgonen.

Vi fick helt enkelt ställa in utflykten till Falun där vi tänkte gå ut på kvällen.  Fredagen skulle egentligen bara vara en liten förfest, men drinkarna var för goda.

Istället gick vi ut i Gävle även på lördagen. En av mina vänner blev rätt full.

- Är det en kille jag står bredvid? frågade en kille i kön när vi skulle hämta ut våra jackor.

Han syftade på min kompis. Hon är docksöt precis som många andra av mina vänner, men när de väl öppnar sina små dockkäftar så kommer det ut ord man inte kan förvänta sig.

 Imorgon ska jag på fest igen. Då är det lärarna på Borgarskolan som ska festa. Som vanligt vill vi inte offra helgen på att umgås med kollegorna, det är därför vi alltid festar mitt i veckan.  


Kommentarer
Postat av: Sverka

Hade killen i fråga kostym och var något överförfriskad?

2008-02-06 @ 11:07:04
Postat av: Pernilla

Jag kommer tyvärr inte ihåg om han hade kostym, men han verkade inte så full.

2008-02-06 @ 14:50:58
Postat av: Daniel

Det är bara i Norrland man tar med sig alkomätaren ut på krogen.
I Australien, där kör man hem ändå.
Det ser tungt ut för Brynäs.. hehe

2008-02-08 @ 00:04:10
Postat av: Pernilla

Ja ja Daniel. Vi ses!

2008-02-08 @ 11:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback