PT

Bertil har blivit min personliga tränare.
Han är den suraste och grinigaste personen på hela gymmet.
- Sitt inte där och gäspa, då kan du lika gärna gå hem, skriker han åt mig samtidigt som han pekar på utgången.
Om det är någon ny på gymmet brukar dom titta sig nervöst omkring. Dom tittar på Bertil, tittar på mig och sedan på Bertil igen.
Jag brukar träna lite olika tider, men som gubben i lådan dyker Bertil upp. Alltid lika förbannad.
Efter att jag bott i Stockholm en sommar kom en tjej fram:
- Men vad skönt att du är tillbaka, jag trodde att du slutat eftersom Bertil är så dum mot dig.
För några dagar sedan mjuknade gubben för ett ögonblick. Han tjatade att jag skulle göra en massa repetitioner och när jag var färdig sa han flera gånger att han inte trodde jag skulle klara det, sedan log han. Han log säkert i en sekund faktiskt.
Bertil hade en bra dag.

Kommentarer
Postat av: NåN

Ska du bli brandman? Har jag hört från säker källa. Ja, vissa gör allt...

2008-02-26 @ 09:46:32
Postat av: Avundsjuk

NåN = Britt = Avundsjuk eftersom hon inte kan vara med. Britt gillar ju som sagt brandmän väldigt, väldigt mycket!

2008-02-26 @ 10:07:44
Postat av: Britt

Åh, nu måste jag försvara mig igen. Jag är jätteglad att brandmännen, och brandkvinnan finns. Vem skulle vi annars ringa när det hettar till?
Ja, jag gillar brandmän o brandkvinnan, men det är INGENTING mot vad en vars namn börjar på P tycker om dom.

2008-02-26 @ 10:27:44
Postat av: Pernilla

Vem kastade sig iväg på branden innan vi börjat arbeta idag? Jo det var du det Britt.

2008-02-26 @ 10:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback