Tidigt

Byggjobbare går upp i tid.
Igår skulle jag plåta en sådan.
- Vi öppnar klockan 8, kom så tidigt som möjligt, sa han till mig.
Jag kämpade mig upp och var där 10 minuter över 8, men det var inte han.
Jag fick en kopp kaffe av hans kollega och sedan fick jag sitta ensam i en fåtölj och vänta.
Några minuter senare kom en liten hund gående genom korridoren. Han stannade framför mig och tittade, sedan började han gå bortåt igen. Men efter några steg ändrade han sig. Han vände om och hoppade upp och satte sig i mitt knä.
Byggjobbaren kom skamsen in en halvtimme efteråt.

På kvällen jobbade jag åt Arbetarbladet. Jag plåtade bland annat Björn Skifs. Han var bra, men tyvärr var jag för trött för att stanna hela konserten.
Det tär på kroppen att gå upp med tuppen.

Kommentarer
Postat av: hanna

Pernilla du måste börja med hjälm!!

2008-02-15 @ 23:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback