Toyota gav mig rabatt på bilen

Min bil kostade exakt 121201 kronor.

Försäljaren var dock vänlig och påpekade vid betalningen att han skulle runda av lite.

Men han betonade inte ordet lite tillräckligt mycket så jag förstod vad han menade.

Kanske skulle han ta bort 1201 kronor? Det är väl en lämplig avrundning kan tyckas.

Han verkade lite snål så jag tippade ändå på 201 kronor.

Men det var tydligen för mycket det med. Försäljaren sa ju trots allt att han skulle avrunda lite. Det vill säga en krona.

Jag bockar och bugar och sitter nu och undrar vad jag ska handla för den.


Kommentarer
Postat av: Australiern

Inte den attityden nu P.
Man ska vara glad för det man får.
Tänk bara 121 200 till och du har till en sprillans ny bil.
Många bäckar små...

2008-01-07 @ 06:36:29
Postat av: Din kompis från Gefle if

Han visste väl att du fyller år snart, så du behöver inte mer?

2008-01-07 @ 10:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback