Allsang på grensen

Tommy Nilsson var på allsången i Norge i går.
- Ska du sjunga en eller två låtar? frågade jag.
- Vad tycker du? frågade Tommy.
- Två, svarade jag och så blev det.
Tommy var grymt bra. Normännen var nöjda och jag och Victor nickade glatt till varandra. Nöjda lyssnade vi även till Lynn Anderson som sjöng Rose garden. Hon får ett extra plus för att hon sa att jag har ett varmt hjärta. Den slutsatsen drog hon eftersom jag hade kalla händer.
Allsångsplatsen i Norge är finare än Skansen. Vi befann oss i en festning där förövrigt Karl XII blev skjuten.
Norges minus var till en början att de inte sänder direkt. Det blev först lite tjatigt med omtagningarna, men efter ett tag kom man in i det och då blev pauserna charmiga.
- Nu tar vi tre minuters paus, sa programledaren Tommy Steine.
Jag började undra om tre minuter i Norge är längre än tre minuter i Sverige. Norrmännen reste nämligen på sig och började gå runt och sträcka på sina ben och de som inte reste på sig tog fram kaffetermosar och bullar och började fika.
Den andra programledaren Katrine Moholt kom fram och tackade för att jag kommit dit. Hon berättade även att hon sett Sveriges allsång dagen innan när Anders Lundin hälsade till de norska programledarna. Hon sa att hon blivit jätteglad på sitt hotellrum och vinkat tillbaka in i teven. I kväll sänds programmet. Hissa upp antennen så ni får in detta trevliga avsnitt i er tv.

Kommentarer
Postat av: Kollegan...

Chokladchock. Chokladchock. Chokladchock. Göttegris där!

2008-07-10 @ 19:49:26
Postat av: Pernilla

Alltså hej hallå.

1. Låt mig och min choklad vara i fred.

2. Sluta stöka ner på mitt bort.

3. Ge fan i min dator.



2008-07-10 @ 20:02:58
Postat av: Anders

fästningen där kalle dog, där tappade jag en hundring när vi var på skolresa i 6e klass, du hittade möjligtvis inte den? :(

2008-07-11 @ 18:20:46
Postat av: Pernilla

Nej men jag tyckte jag hörde en norsk jänta jubla över sitt nya fynd. Eller så jublade han åt att Tommy Nilsson gick förbi, jag vet inte så noga.

2008-07-12 @ 11:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback