Flygresan till Norge

Victor Johansson tog en söndagspromenad med Bruce Springsteen i helgen.

-       Vi gick från gymmet tillsammans och snackade mest om Göteborg och lite vad han har för sig.

Nu är Victor inte i Göteborg med Bruce längre, utan i Norge med mig.

På planet satt Victor bredvid en fin dam. Hon betedde sig konstigt. I börjarn fällde hon ner brickan, satte armarna på den och lutade huvudet i sina händer. Sedan började hon väldigt hetsigt att vifta med en broschyr för att svalka sig själv, men plötsligt tappade hon broschyren, utan att ta upp den igen. 

-       Hon är nog inte riktigt piggelin, sa Victor.

Sedan lutade hon sig mot armstödet och fixerade ögonen ut i intet.

Victor tänkte att nu får han nog se sin första döda människa.

-       Jag närmade henne tafatt. Jag vågade inte riktigt ta i henne, så jag viftade lite framför hennes ögon, sa Victor.

Då reste sig damen och började lite förvirrad vandra nedför flygplansgången. Längst fram i planet ramlade hon ner på golvet.

De ropade ut i högtalarna och frågade om det fanns någon läkare ombord.

Personal och några andra samlades omkring henne, men efter ett tag så gick alla igen. Planet gick ned för landning och ensam kvar på golvet låg damen.

Vi kan bara föreställa oss vad hon tyckte om att ligga där framme utan bälte. Varken jag eller Victor har någonsin varit med om en så turbulent landning som denna. Ambulansmän mötte upp direkt utanför och det sista jag såg var i alla fall positivt. Hon hade överlevt, hon satt nämligen upp i en rullstol. 

Kommentarer
Postat av: Kollegan...

Chokladchock. Chokladchock. Chokladchock. Göttegris där!

2008-07-10 @ 19:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback