Hockeyspel

- Vet du att du har ett hockeyspel? frågade sexåriga Isak som var på besök hemma hos mig i dag.
- Ja det har jag koll på, svarade jag.
- Det är där inne, sa Isak och pekade.
- Japp där inne är det, svarade jag.
Trots att jag gav pojken både kakor och godis kunde han inte släppa spelet ur tankarna.
- Hämta det då, sa jag tillslut.
Isak skulle vara gulblå eftersom han är svensk. Jag fick vara finne.
När hans pappa Rickard tittade lade jag upp pucken så pojken fick göra mål, men så fort Rickard satte sig i ett annat rum gjorde Finland en rejäl uppryckning och sopade in mål efter mål.
- Nu vinner snart Finland, ropade jag.
Rickard kom då för att sköta Isaks målvakt. Det resulterade i ett självmål, så Rickard fick snällt gå och sätta sig igen.
Det tog väldigt lång tid för svenskarna att komma igen och göra mål. Tillslut började finnarna göra självmål för att det hela skulle ta slut.
När vi spelat färdigt var vinnaren nöjd och glad och skulle hem och fylla poolen med vatten.
- Får jag komma på poolparty nu då? frågade jag.
- Nej, kanske nästa sommar, svarade Isak.
- Varför inte den här sommaren då? frågade jag.
- Nej nu vill jag bada med mamma och pappa.
- Är det tacken för att jag låtit dig vinna? frågade jag.
Isak lade sig ner på soffan och gapskrattade, medan jag satt som ett frågetecken.
Han kunde väl inte på fullaste allvar tro att han vann över mig på riktigt.
Isak ville att jag skulle följa med till bilen och titta på hans nya keps som låg där.
- Fin, ljög jag.
Isak bytte ämne:
- När pappa är sur kör han ett sex noll.
Pappan verkade inte sur när han åkte, men han blev kanske det efter att jag kastat krusbär på deras bil. Isak hytte med näven åt mig när de åkte iväg.
Inte en chans att jag låter ungen vinna nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Camilla

ha en underbar kväll :)

Postat av: Isak

Hej Pernilla



Nu när du är sur för att du har förlorat i hockeyspelet, kanske du vill komma hem till mig och svalka av dig. Sverige är bäst, du är bara ruttet fläsk !

2008-08-04 @ 14:41:23
Postat av: Pernilla

Jaså får jag komma nu, det var då på tiden att du skickade en inbjudan Isak. Vi får styra upp ett datum snart.

2008-08-05 @ 10:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback