Road trip

 

- Alltså ska man ta folket här på allvar? De pratar ju något slags låtsasspråk, sa Victor när vi hämtade ut hyrbilen.

Victor ville köra och det fick han så gärna göra.

- Ska vi stanna här och fråga efter vägen?

- Nej kör på bara! svarade jag.

- Men är det inte du som ska vara mogen och ta ansvar? Låt mig vara barnet!

Efter ett tag kom en vägtull. Vi fattade inte riktigt var vi skulle åka. Jag röstade för att vi skulle bränna förbi, men mogna ansvarstagande Victor skulle minsann stanna och betala.

Sedan fick Victor sin vilja igenom. Han stannade vid en mack och jag gick ut och frågade efter vägen.

- Ok hur ska jag köra? frågade Victor när jag kom tillbaka till bilen.

- Ja det var vänster och sedan höger.

- Vänster här?

- Ja, eller inte vet jag, jag fattade inte vad han sa.

Victor stannade vid nästa mack igen, men den här gången var det han som gick ut och frågade efter vägen.

Nu är vi i alla fall framme. Solen skiner över bergen.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Rösta på din favoritbild i min blogg, om du vill.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback