Guldpengar och champagne

Arbetarbladet har fest i kväll. Britt och jag är peppade.
Vi jobbar båda till klockan 17.30. Då blir det en snabb fördrink och sedan vandrar vi till Folketshus där festen ska hållas. Det har tisslats lite i korridorerna om att det verkar lite snikigt att fixa fest där, men det ordnar sig.
Förra festen satt jag bredvid Mattias. Det ska jag försöka göra i år igen. Han blev gossen med guldbyxorna. Vid varje bord låg en massa chokladguldpengar som man fick köpa vin för. Bakom oss var ett helt tomt bord så där gick Mattias och plockade guldpengar. Vi samlade ihop till en liten kappsäck och sedan slog vi på stort med vinflaskor och champagne.
 
Men i kväll måste jag ta det lite lagom lugnt. I morgon ska jag med ett tidigt tåg till Arlanda.
Hanna och jag ska till Tallinn över helgen och hälsa på Sven-Olof och Evelyn. Vi ska bo i deras superlyxiga hus. Jag har paxat en sängplats redan. Sängen är stor och rund med en enorm tv-vägg vid fötterna. Sven-Olof är fotograf och äger Tallins största och bästa studio. Där ska Hanna och jag leka modeller har vi bestämt. Vi har lekt modeller hemma hos dem tidigare, men då i deras lägenhet i Stockholm. Evelyn kom nämligen trea i miss Universum så vi passade på att låna hennes pokaler, tiaror och banderoller när hon inte var hemma.


Kommentarer
Postat av: Britt

Ska du sitta o hänga på Mattias hela kvällen?? Jag trodde att det var du och jag. Föresten har Mattias lovat Jenny. Och nu ska hon sitta på hans andra sida. Vad har du tänkt att jag ska sitta?

2008-06-05 @ 16:46:22
Postat av: Pernilla

Mattias verkar ju onekligen lite skenhelig. Jag dumpar honom redan här och nu.
Det blir du och jag Britt. Bara du och jag!

2008-06-05 @ 16:49:16
Postat av: Anonym

Satans Pernilla. Kom hem. HB på lördag! Du borde vara här i kväll!

2008-06-07 @ 22:15:22
Postat av: Anonym

???????!!!!!??????!??!?!?!?!? Nåt? ?!?!?!?!?!

2008-06-09 @ 00:04:45
Postat av: Mattias

Den som gapar efter mycket...

Jag fick inte sitta bredvid varken Pernilla eller Jenny, men till slut förbarmade sig två arma själar över mitt ensamma öde. Förresten, tog alla guldpengarna slut förra året? Såg inte skymten av minsta kattguld ens!

2008-06-09 @ 09:25:08
Postat av: Pernilla

Just det Mattias. Se och lär. Du ska inte gapa så mycket. Då går det tokigt.

2008-06-11 @ 16:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback