Irish Coffee

Igår hemma hos Annelie gnällde jag att jag jobbat tidigt och var trött.
Annelie kom då med sprit och koffeintabletter.
- Se det som en Irish Coffee, sa hon.
Hennes barndomskompis Daniel tog en tablett.
Själv tog jag påtår på en gång.

Det hjälpte rätt bra faktiskt. Jag blev pigg och började fråga ut Daniel om Harry Potter. Han har jobbat med att göra effekter till filmerna. Men jag fick inget svar på om Harry har träffat någon flicka eller inte, för Daniel verkade inte ha så stor koll på den viktiga frågan.

Daniel berättade istället om en tjej som han träffat vid baren.
Tjejen hade inte sagt ett ord utan bara lutat huvudet bakåt, gapat och pekat med fingret ner i halsen.
Någon drink fick hon inte av honom, men det fick Annelie och jag.
- Vi behöver inte ligga med honom för det, konstaterade Annelie.

Idag mådde vi som vi förtjänade. Jättebra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

På torsdag ska du få drinkar. Jobba snabbt på dagen!

2008-06-02 @ 13:47:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback