Slappa skåningar

I går ringde jag och fick en mailadress dit jag skulle skicka några bilder.
- P. ”AAAAUUUUÅÅÅÅ”, sa skåningen i luren.
- Va? sa jag.
- P. ”AAAAUUUUÅÅÅÅ”.
- Va?
Och sådär fortsatte det till jag tyckte det blev pinsamt och låtsades förstå.
Jag ringde istället upp min skånska kompis Daniel Persson.
- Vad betyder ”AAAAUUUUÅÅÅÅ”? frågade jag.
- Hånar du oss? började Daniel.
Efter mycket tjat fick jag ett svar från en stött skåning.
”AAAAUUUUÅÅÅÅ” är på skånska helt logiskt ett O!?!?!
Jag tycker det verkar som om skåningarna slappar till sig mer och mer. Sverige borde ta tag i situationen och skicka lite talpedagoger söderut.  

Kommentarer
Postat av: Chippen

Ja, det där med språk kan vara svårt. Vissa har öra för språk men rätt många norröver har det inte. Men det är kanske inte så konstigt,däruppe i norr pratar ni inte så mycket så ni har helt enkelt inte lärt er uppfatta nyanser.

2008-06-12 @ 09:03:46
Postat av: Anonym

Pernilla du vet hur känsliga grötingarna.. förlåt menar skåningarna är. Ta det lugnt med dessa känsliga individer. /cat

2008-06-12 @ 10:43:05
Postat av: Kissekatt 2

Du brukar ju tycka att smålänningar o skåningar låter söta!

2008-06-12 @ 10:59:55
Postat av: Daniel

Kul, Pernilla. Kul

2008-06-12 @ 11:47:34
Postat av: Pernilla

Ja Kissekatt småländska och skånska låter ju sjukt gulligt, men jag förstår ändå inte allt vad som sägs.



Kul att du gillade det Daniel. Verkligen kul. Kör upp din bil till Sthlm nu så jag får se den.

2008-06-12 @ 14:51:10
Postat av: benny

Skåne till Danmark, vi skänker Skåne till Danmark.

Skåne till Daaaaaanmark, ja vi skänker Skåne till Danmark...



En annan rolig detalj med t ex malmöiter är att det bästa skäler för att bo i den stan är att det är så nära till Köpenhamn.

2008-06-12 @ 21:30:31
Postat av: JGH

Pernilla...det här har inget med ditt inlägg att göra...jag vill bara säga att du är så störtskön, och så läcker. Du är bäst. Men din blogg är rätt ful om man ska vara ärlig :)

2008-06-13 @ 18:57:58
Postat av: Pernilla

Sant Benny. Vi får räkna på om det är ekonomiskt lönsamt att kränga Skåne till Danmark.



Det var väl valda ord JGH. Mycket vackert. Nästan som poesi.

2008-06-13 @ 21:29:29
Postat av: Magnus P

Nej, det är inte ekonomiskt lönsamt att kränga Skåne till Danmaek. Såvida du inte menar ekonomiskt lönsamt för Danmark förstås?

2008-06-15 @ 08:05:15
Postat av: MFF

Gäsp..



http://www.bikely.com/maps/bike-path/Malm-to-Paris


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback