Ny landshövding till Gävle

- Arbetarbladet är den bästa tidningen, sa Tomas Bolme igår när han invigde Konst på väg i Högbo.
Vilken tur att jag arbetade för just den tidningen igår då.
Han gillar tydligen Arbetarbladet eftersom det stått i den att Tomas borde bli Gävles nästa landshövding.
- Men nu är det ju Barbro och Tiger som gäller, fortsatte han.
Vi kom överens om att Arbetarbladet ska fortsätta kämpa för Tomas, så att han kan hoppa på jobbet direkt efter Barbro.  
- Det passar bra, för då har jag ingenting att göra, sa han.

Direkt efter konsten fick jag åka på innebandy.  
Tidigare har jag plåtat Runstenspelaren Bondeson när han tränar.
Nu fick jag se honom i action och det var faktiskt riktigt roligt.
Runsten såg länge ut som förlorarna. Ställningen var 5-1 till Odelberg/Gustavsberg och lite senare stod det 7-4. Men matchen slutade med att Runstenspelarna låg i en hög på varandra och jublade åt att ha kommit upp i division ett.
Odelbergspelarna var skitförbannade på domarna när matchen var slut. Själv tyckte jag domarna var riktigt trevliga.
- Jag är väl inte i vägen alltför mycket? sa en av dom till mig. Sedan stod han och väntade varje gång det blev mål så jag fick plåta jublet färdigt innan han gick förbi.

Kommentarer
Postat av: Publik

En viss spelare drog på sig många utvisningar och gick och satte sig bredvid dig. Det kan ha varit Runstens räddning.

2008-03-22 @ 18:44:16
Postat av: Pernilla

Jo men visst. Jag kan ta åt mig all ära för att de gick upp i div 1. :-) Är det du Tess som är Publik? Jag sitter och väntar på dig nu!

2008-03-22 @ 20:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback