Nyss förbannad, nu snäll

Jag är så himla mesig så jag blir trött på mig själv.
När jag köpte en spritt ny Toyota vågade jag inte ens pruta ordentligt.
Nu har jag dessutom fått stenskott, så jag ringde upp dom.
- Min nya Toyota har fått stenskott, kan ni laga det?
- Ja men du får betala självrisken.
- Jag fick pruta en krona på den där jävla bilen.
- Hihihi, skrattade gubben och fortsatte.
- Om du är lite missnöjd får du ta det med säljaren.
- Lite missnöjd? Jag är riktigt jävla förbannad!

Egentligen var jag väl inte så förbannad utan mest bara lite hungrig, men det kändes skönt att få skälla ut honom.

Sedan var jag hos polisen. Det märks verkligen att det är en myndighet man har att göra med. Vilka slöarslen. Väntrummet var fullt av irriterade människor.
- Det enda sättet att få komma i kontakt med någon polis här är väl att bli kriminell, ropade en av alla i väntrummet.
- Ja det är precis som med knarkarna på sjukhuset. Dom tas emot på en gång av nio läkare som ska hålla dom vid liv, medan vi andra får sitta sex timmar i väntrummet, ropade en annan.

Sen fick jag komma in. Jag plåtades och fick skriva mitt namn på ett papper. Om en vecka har jag mitt nya pass. Bara vetskapen om att jag snart kan resa gör mig varm i kroppen. Så nu är jag snäll och glad igen.

Kommentarer
Postat av: jonas

visst är det roligt med myndigheter =) vart ska du resa i sommar då?

Postat av: Britt M

Värst vad du verkade vara på dåligt humör. Det kanske var lika bra att du inte var här. För här är vi ju så väldigt glada och uppåt jämt.

2008-03-17 @ 17:12:51
Postat av: Pernilla

Jag tror att det blir New York igen. Det är ju en toppenstad och nu står dollarn lågt i kurs också så att man kan roa sig ordentligt.

Britt bra att ni är glada, för imorgon kommer jag och jobbar med er.
Förövrigt så träffade jag din man hos polisen. Han sa att jag skulle hälsa till dig.

2008-03-17 @ 17:27:04
Postat av: Anders

Vart är stenskottet? I rutan? Har det inte spruckit upp så har ju de flesta bilglaserier börjat laga dessa mha lim och vacuum och försäkringsbolagen brukar då bara ta ett par hundralappar i självrisk för att du är så duktig och lagar det i tid så de slipper byta hela rutan.

Är det i huven så kan du garanterat komma billigare undan än vad självrisken ligger på...

mvh
Anders

2008-03-18 @ 11:48:48
Postat av: Pernilla

Det är i rutan och det blev tyvärr en spricka på en gång. Men tack så mycket för tipset!

2008-03-18 @ 12:50:12
Postat av: the singer

.... och här kommer lite
trevlig musik som aldrig vill ta slut!!

2008-03-18 @ 17:42:43
Postat av: Anonym

länken

2008-03-18 @ 17:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback