Brynäs-Frölunda 2-1

Kul att dom vann. Mindre kul att jag fick en klubba i huvudet så att jag blev lite yr och fick en bula. En fotograf stod nämligen och trängdes precis bakom mig så jag kunde inte backa när spelarna kom och slogs vid sargen. Tillslut bytte han plats, men hamnade liksom fel i alla fall. Han ställde sig mellan mig och massören Glenn. Alla andra fotografer vet att det är min plats.

Jag har haft tur ändå där vid sargen. Tidigare har jag bara fått en klubba i pannan så att ett horn växte ut och så har Malmström flugit över sargen och över mig. Otroligt nog nuddade han mig bara lite på vaden. Några puckar har annars flugit ganska nära. En flög tydligen nästan på mitt huvud enligt Lasse Anrell. Han ringde och frågade om det inte var väldigt nära att jag dog där. Men som det fina ordspråket säger… nära skjuter ingen hare.

Kommentarer
Postat av: Klas

Jag har en guldhjälm här på jobbet som du hädanefter ska ha på dig när du plåtar hockey! Det är inget att diskutera. Bara att hämta. Jag skulle ha MMS'at en bild på den om det inte var för att du har en sån kass jävla iphone som inte kan ta emot MMS.

2008-11-17 @ 10:20:40
Postat av: Sasse

Du måste gå ut med namnet på den fotograf som tog din plats.. Sånt där är ju heligt, så gör man bara inte! Tänk om nån skulle ta Dackells eller någon annan spelares plats i Brynäsbussen, eller på flyget.. Vilket liv det blir då!

2008-11-17 @ 18:13:41
Postat av: Pernilla

Jag hade mer än gärna hängt ut honom, men jag vet ju inte vad han heter. Düsing hade inte heller någon koll på vem han är.

2008-11-17 @ 18:33:07
Postat av: Mattias

Hörde att Nisse var och kollade på matchen. Han har ju ont om pengar sedan fadäsen i London. Kanske han planckade in med presslegget och låtsades vara fotograf? Hade han trångt struprör? I så fall kan det ha varit Nisse.

2008-11-17 @ 19:19:49
Postat av: Ted

Det är en något udda upplevelse att få ett slagskott emot sig, allt går verkligen i slow-motion ...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback