KP-fest

Kamratpostens fest var som en fest ska vara.
God mat, mycket sprit, vin, öl och massor av godis och muffins.
När man var mätt kunde man roa sig med guitar hero, bordshockey och pingis. Man kunde rita och göra egna pins också.

Jag fick även lyssna på en låt som förhoppningsvis blir den nya Bondlåten. Det var en kille på festen som gjort den. Låten finns inte ute på nätet, för det är som med melodifestivalen. Hemligt. Jag kan i alla fall berätta att den var mycket, mycket bra.

Kamratposten är också mycket bra. Sidan Prat där barnen skriver själva är nog min favorit.
Exempel 1: Hej KP och alla coola KP-fans. Många som har hund skriker alltid ”Tyst!” till hunden när den skäller. Men att skälla är ju hundens sätt att prata. Tänk om någon skulle skrika till dig så fort du försöker säga något!

Exempel 2: Är det någon mer än jag som hatar Bamse, världens starkaste björn? Jag avskyr honom verkligen! Jag vet att han är en seriefigur och inte finns på riktigt, men jag hatar honom i alla fall! Han är så himla mallig. Han säger ju att han aldrig slåss, men han kastar ju ändå upp folk i trädtoppar, eller hur? Och Skalman är ännu värre! Han påstår jämt att han vet allt och är smartast! Jag blir rasande bara jag tänker på honom! Jag tål kritik!

Kommentarer
Postat av: Kattis i Bäck

Dina hundar är mycket pratsamma Pernilla. Vad är det egentligen de vill berätta?

2008-11-07 @ 13:45:54
Postat av: Klas

Barnet som hatar Bamse är något på spåret även om jag kan tycka att man skall undvika att använda ordet hata. Låt oss enas om att Bamse är en tvivelaktig björn som utgör ett dåligt föredöme för våra barn och ungdomar.

Björnen dopar sig helt öppet med dunderhonung inför en vänskaplig fotbollsmatch och säger sedan åt motståndarmålvakten, som råkar vara Vargen, att flytta sig ur målet för att han ska skjuta. Med all rätt står vargen kvar, han är ju trots allt målvakt. Bamse skjuter därefter, dopad som han är, upp vargen i en grantopp. Mycket beklagligt beteende måste jag säga.

2008-11-07 @ 14:39:42
Postat av: pyrra

Av barn och fyllon får ma veta sanningen... många sanningar på Kamratpostens fest då .. mohahahaha

trevlig helg vännen min

Postat av: Brolinkopian

Bamse förespråkar civilolydnad och hjälper även brottslingar.

Jag tänker på den där gången när han som vikarierande låter fru Grävling gå fri efter att hon med pistollikande föremål har rånat Herr Bylunds leksaksbutik. Bamse blir själv inburad, men trotsar rättsväsendet igen och bryter sig ur fängelse.



Den ordinarie polisen kostaterade att det inte var något att göra eftersom Bamse var så stark.

2008-11-07 @ 23:03:34
Postat av: Brolinkopian rättar sin egen text

Bamse förespråkar civilolydnad och hjälper även brottslingar.

Jag tänker på den där gången när han som vikarierande polis låter fru Grävling gå fri efter att hon med ett pistollikande föremål hade rånat Herr Bylunds leksaksbutik. Bamse blir själv inburad för sitt agerande, men trotsade rättsväsendet igen och bröt sig ur fängelse.



Den ordinarie polisen kostaterade att det inte var något att göra eftersom Bamse är världens starkaste björn.



2008-11-07 @ 23:06:08
Postat av: Fröken Trubbel

Sprit på Kamratpostens fest?? Sånt var det inte tal om när jag, 12 år, prenumererade. Shit, nu för tiden händer det saker...

2008-11-09 @ 19:51:15
URL: http://trubbelochlivet.blogspot.com
Postat av: Klas

Brolinkopian. Jag känner att vi är på samma våglängd du och jag. Nästan iallafall... Jag har en bit kvar tills jag soloskriker som en förrymd säterpatient uppe på arenan.

2008-11-09 @ 21:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback