Lördag och Söndag

Annelie och jag satt vid baren i går och beställde in goda drinkar. En full man blev för närgången och lutade sig över oss gång på gång. Jag provade att nypa till honom hårt i ryggen, men han var för full för att känna det. Då doppade jag ner fingret i vattnet och stänkte på honom i nacken. Efter fem sekunder skrek han rakt ut:
Fy fan vad ni är äckliga som står och svettas på mig!

Min vän Elisabeth var snäll och delade med sig av lite olika tips under kvällen. Ett av dem löd:
- Pernilla, sen när du tycker att du inte vill få ut mer av livet kan du ju alltid skaffa barn.

Kvällen avslutade vi med en flottig vegetarisk burgare på Sibylla. Två Linköpingskillar satte sig bredvid Annelie och mig och de sa att vi var de snyggaste tjejerna de sett i Gävle. Lite längre in i samtalet kom det fram att de varit på en tävling och brutit arm hela dagen. I publiken var det tydligen fyra tjejer. Två mostrar och två fastrar. De var de enda tjejerna de sett innan oss.

Söndagar = slappardagar. I dag har jag mest tittat på tv och i kväll kom Brolin-kopian och tog med mig på utflykt. Han hämtade mig i sin bil och så åkte vi och käkade glass. Efter glassen åkte vi runt och lyssnade på Magnus Uggla och tittade på hus som är till salu.

Nu måste jag jobba. Fyrtio bilder ska fixas fina och eftersom det inte är till någon tidning har jag lovat att ta bort bakfylleögon, rynkor, dubbelhakor och alla möjliga skavanker som de tycker sig ha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ditt favorithus är till salu nu! kram/cat

2008-10-20 @ 11:07:20
Postat av: Pernilla

Vad säger du? Ska de sälja Brända Bocken?

2008-10-21 @ 10:40:26
Postat av: Mats

Hörrö du. Tisdag i dag och inte ett enda inlägg på hittills!



2008-10-21 @ 16:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback