Kväll på Arbetarbladet

Jag jobbar till kl 23 och försöker roa mig bäst jag kan.
Jag har gjort ett jobb hittills. Ica blev bombhotat så jag var där och fotograferade lite 112-folk. Ingenting smällde. Det kom inte ens någon teletubbies-liknande bombgubbe.

Eftersom det är fredag är det bulldag på tidningen. Jag har ätit fyra bullar. Det var gott just precis då, men nu känns det tämligen onödigt.

TT-Jimmy jobbar även som nattchef hos konkurrenttidningen. Eftersom tidningarna är grannar träffades vi mitt i gatan på neutral mark och tog en kaffepaus tillsammans. 
Jimmy berättade att han och hans tjej låg och sov i går klockan tre på natten när sängen plötsligt knakade till för att sedan braka ihop helt. Tänk så det kan gå när man sover.

Klockan 22 är det dags för ännu en kaffe mitt i gatan. Hoppas han har någonting nytt roligt att berätta för jag börjar få lite långtråkigt.
Till dess ska jag läsa lite tidningar. Klick och Fredag är vad jag vill ha nu, men dom är helt otippat borta. Mitt första ställe att leta på brukar vara inne hos ledarskribenten, men hon är i Paris så nu är tidningarna med största säkerhet nere på Sporten. Helt logiskt. Var skulle de annars vara? I fikarummet? Eller kanske på Nöje? Nä, Sporten och ledarskribenten behöver tydligen dessa tidningar mest av alla.

Kommentarer
Postat av: Brolin-Kopian

Nu var det länge sedan du skrev om mäj!

2008-09-12 @ 22:02:40
Postat av: Brolin-Kopian den riktige

Någon använder min signatur olovligen! Jag är inte den som skrev förra kommentaren! Personen ovan är falsk!

2008-09-13 @ 20:21:19
Postat av: Hjert i Hedesunda

Det är alltså TT-Jimmy och AB-Pernilla som tillsammans har åstadkommit att vi inte fick någon tidning i brevlådan imorse!

Det här luktar komplott som går ut på att förtrycka oss läsare!



2008-09-13 @ 20:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback